מה הפיצוי על תולעים בסושי?

בתביעה שהגישו לקוחות מסעדה באזור הקריות, נטען כי במשלוח נמצאו תולעים חיות. במסעדה טענו כי מדובר בתולעים בגודל מזערי ובתביעה מוגזמת. מה פסק ביהמ"ש?
נעמה כהן |
סושי סאנסה - סושי
סושי, אילוסטרציה envato

רשם בית המשפט השלום בקריות, יניב לוזון, פסק פיצוי של 2,250 שקלים כולל הוצאות משפט, בתביעה נגד מסעדה בצפון שהתגלו תולעים במנה שלה.

הרשם לא קיבל את טענת נציגי המסעדה שתהו האם דינה של כל שערה באוכל כדין תולעת? וציין כי ניתן היה לברור את השומשום שממנו הגיעו התולעים.

התובעים הזמינו לפני כשנה טייק אווי ממסעדה בקיריון, קרית ביאליק. ההזמנה כללה 4 מנות סושי מסוג סלמון טמפרה בעלות 164 שקלים.

לאחר שהגיעו לביתם מרחק דקת נסיעה מהקריון, התיישבו לאכול את אשר קיבלו בהזמנה ולאחר שאכלו שתי יחידות של סושי הבחינה התובעת במשהו נע בתוך הסושי – תולעים חיות בצבע ירוק אשר זוחלות בו.

התובעת הנוספת ירקה את הסושי מהפה והבחינה כי גם במנת הסושי שלה ישנן תולעים ירוקות שמטיילות בין יחידות הסושי והחלה להקיא בבית באופן לא רצוני וללא שליטה ובמשך מספר ימים סבלו מבחילות, הקאות וחוסר תאבון.

כל מזון שראו יצר אצל התובעים תחושת גועל.

מאז התובעים אינם אוכלים עוד במסעדות ומציינים כי המחדל הינו משלב הכנת המנה עד אריזת המנה.

האחריות על הספק?

מנגד, טענה הנתבעת כי התולעים הגיעו מהשומשום. הנתבעת השיבה לתובעים את עלות הרכישה והסכום הנתבע הינו מופרז שאינו מתיישב עם הנזקים הנטענים.

אין ראיה על הנזקים הנטענים. המדובר בניסיון התעשרות שלא כדין תוך ניסיון לפגוע במשלח ידה של הנתבעת ועובדיה.

הם התנצלו בפני התובעים וטענו כי השומשום מסופק על ידי ספק חיצוני ומפוזר בשלב האריזה מעל מנת הסושי. המסעדה דיווחו על האירוע להנהלת הרשת, הווטרינר העירוני וספק השומשום הרשתי.

המדובר בתולעים בגודל מזערי וקשה להבחין בהן בתוך שומשום שחור.

הרשם לוזון, שהורה למסעדה לפצות את הלקוחות, ציין בהחלטתו כי התובעים הציגו בדיון סרטון שנשלח אליהם מהמסעדה ונמחק על ידי השולח בו רואים תולעים מתפלשות בתוך השומשום.

"המדובר", כך כתב השופט, "בתולעים לבנות על שומשום שחור שבנקל ניתן לאתר. ברירה של השומשום היתה מונעת את התקלה והדבר לא נעשה ע"י הנתבעת".

על פי פסק הדין, בתכתובת הוואטסאפ עולה אי הטמעה של האחריות "ואנו לוקחים אחריות מלאה גם על טעויות שלא בשליטתנו", כאשר הנתבעת יכולה לוודא העדר נגיעות והימצאות תולעים. גם ההדגשה של "ספק חיצוני" בעדות נציגי הנתבעת הינו ניסיון להרחיק את המחדל מהנתבעת למרות לקיחת האחריות ההצהרתית", כתב הרשם והוסיף כי יש לאבחן בין שלושת התובעים כאשר אחת התובעות אכלה בפועל מהסושי הנגוע והשניים האחרים טרם אכלו מהסושי.


לצפייה ודירוג כבוד הרשם יניב לוזון


עו"ד עדן חג'ג'

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות