4 שנים לאחר שנמלט – גולן אביטן עומד לדין על חלקו בפרשה 512

אביטן, שנחשד ברצח ובעבירות נוספות, נמלט מישראל בשנת 2018, שעה שהיה תחת איזוק אלקטרוני, ריצה עונש מאסר על זיוף במרוקו וגורש בחזרה לארץ
גילי סיוון-כהן |
אזיק אלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד גולן אביטן, 54, מאשדוד, אחד מהנאשמים ב"פרשה 512", ארבע שנים לאחר שנמלט מישראל. אביטן, שהיה במעצר באיזוק אלקטרוני, נמלט מהארץ למרוקו במהלך ניהול המשפט נגדו, שם ריצה עונש מאסר של שלוש שנים על עבירות זיוף ולאחר מכן גורש בחזרה לישראל. על רקע בריחתו בשנת 2018 מבקשת הפרקליטות להותיר את אביטן במעצר עד לתום ההליכים נגדו. "המשיב פעל בתעוזה רבה תוך שהוא דורס ברגל גסה את האמון שנתן בו בית המשפט ונתנו בו ערביו ובמטרה מוצהרת לסכל את ההליך המשפטי שמתנהל נגדו ולהימנע מהעונש הצפוי לו, אם יורשע", נכתב בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2015 הוגש כנגד אביטן ואחרים כתב אישום במסגרת "פרשה 512".

לאביטן יוחסו בין היתר רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה וקשירת קשר לפשע והכל במסגרת ארגון פשיעה. בנוסף במהלך שנת 2017 הוגש כנגד אביטן כתב אישום נוסף לבית המשפט השלום.

במסגרת שני ההליכים האמורים נעצר אביטן באיזוק אלקטרוני, נקבעו בעניינו ערבויות בסך מיליוני שקלים ונאסר עליו לצאת מן הארץ. (בהמשך, ניתנו לו חלונות התאווררות מספר פעמים בשבוע).

נעצר עם הגעתו לישראל

ב-10 באוקטובר 2018, בזמן חלון התאווררות, יצא אביטן יחד עם אחד המפקחים באמתלה כי נקבע לו טיפול שיניים. בהגיעם לחניון המרפאה הורה אביטן למפקח לעצור את רכבו בסמוך לאדם אחר, שטען כי הוא מפקח אחר.

בשעה 20:00, עם סיום חלון התאווררות, לא שב אביטן למקום המעצר באיזוק ובסמוך לאמור, נמלט מן הארץ והגיע למרוקו. במרוקו נדון אביטן לשלוש שנות מאסר בגין עבירות זיוף ומרמה. עם סיום ריצוי עונש המאסר, גורש ממרוקו ונעצר מיד עם שובו לארץ.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום, ציינו נציגי הפרקליטות כי "המשיב ברח בעודו עצור באיזוק אלקטרוני ותחת ערבויות בסך מיליוני שקלים. לבריחה קדם תכנון קפדני וביצוע פעולות הכנה מתוחכמות. המשיב פעל בתעוזה רבה תוך שהוא דורס ברגל גסה את האמון שנתן בו בית המשפט ונתנו בו ערביו ובמטרה מוצהרת לסכל את ההליך המשפטי שמתנהל נגדו ולהימנע מהעונש הצפוי לו, אם יורשע". לאביטן יוחסו עבירות בריחה, שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית.


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות