שנתיים מאסר למנהל רשת ביה"ס לנהיגה על עבירות מס

יצחק אברהם, שניהל 14 סניפים של בית ספר לנהיגה, הורשע בביהמ"ש השלום בנצרת בהשמטת הכנסות של כ-15 מיליון שקל. במסגרת הסדר טיעון הוא הודה במיוחס לו
רונן לוי |
המורה לנהיגה דרש נשיקה ואיים: "אם תגלי לא תקבלי רישיון"
רכבים ללימוד נהיגה, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בנצרת, נעמן אדריס, הטיל עונש של 24 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי על יצחק אברהם, מנהל רשת בתי ספר לנהיגה, בגין הרשעתו בביצוע שורה של עבירות מס בסכום הנאמד במיליוני שקלים.

מגזר הדין עולה כי אברהם, תושב קיסריה, שימש כמנהל רשת בתי ספר ללימודי נהיגה שהחזיקה 14 סניפים ברחבי הארץ, בין השנים 2007-2013 ביצע במסגרת תפקידו שורת עבירות לפי פקודת מס הכנסה. במסגרת הסדר טיעון הודה הנאשם כי במהלך השנים ניהלה הרשת את ענייניה הכספיים באמצעות שתי תוכנות מחשב מקבילות, כך שבאחת נרשמו הכנסותיה המוצהרות אשר שימשו לדיווחיו למס הכנסה, ואילו בשנייה נרשמו הכנסות שהושמטו מהספרים בסך מצטבר של כ-15 מיליון שקלים שלא דווחו כלל.

בנוסף הודה הנאשם כי נהג לשלם לפחות ל-15 ממורי הנהיגה ברשת שכר נוסף על זה שנרשם בתלושי השכר שלהם, אשר שולם במזומן וללא דיווח וללא ניכוי מס במקור. אברהם הורשע בביצוע עבירה זו בשיטתיות, במשך שנים ובהיקף כולל משוער של מאות אלפי שקלים.

ההליך התחדש לאחר הסגרה

כתב האישום המקורי שהגישה פרקליטות מחוז צפון, בעניינו של אברהם הוגש עוד בשנת 2016, אך נוכח אי שיתוף פעולה מצדו, אי התייצבותו לדיונים ואף עזיבתו את הארץ ללא כוונה לחזור, הותלו ההליכים וחודשו רק לאחרונה, לאחר שהובא לארץ מרומניה במסגרת הליך הסגרה בחודש מרץ האחרון.

השופט נעמן אדריס מבית משפט השלום בנצרת הטיל על אברהם 24 חודשי מאסר וקנס בסך 150 אלף שקלים. "המתואר מלמד על התנהלות אקטיבית, מתוכננת, מתוחכמת, קלה לביצוע וקשה לאיתור, אשר בוצעה על ידי הנאשם באופן סדרתי ושיטתי במהלך שנים רבות, וגרמה נזק עצום לקופה הציבורית, כמו גם לשאר הערכים המוגנים".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נעמן אדריס

_______________________________________________

עו"ד חיה אביסרור שמעוני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות