משתתפי מסיבת טבע בצפון נעצרו בחשד לתקיפת שוטר

השוטר, שהגיע לפזר את המסיבה, נאלץ לבצע ירי באוויר לאחר שהושלכו לעברו חפצים ואבנים. במשטרה אומרים כי מארגני המסיבה ייקנסו וכי צפויים מעצרים נוספים
דניאל בן חמו |
ההתפרעות במסיבת הטבע. צילום מסך מתוך תיעוד באדיבות המשטרה

שוטרי משטרת ישראל פיזרו מסיבת טבע בלתי חוקית סמוך לישוב מגדל. מארגני המסיבה עוכבו וציוד הגברה הוחרם. צעירים שהשליכו חפצים ואבנים לעבר השוטרים נעצרו, מעצרים נוספים צפויים בהמשך במהלך הפיזור של המתפרעים אחד השוטרים נאלץ לבצע ירי באוויר. במשטרה אומרים כי מארגני המסיבה צפויים להיקנס באלפי שקלים בשל קיום האירוע ללא סידורים מתאימים להבטחת שלום המשתתפים ורישיון כדין. ממשטרת ישראל נמסר כי היא "רואה בחומרה את האלימות שהופנתה אל עבר השוטרים ותדאג למיצוי הדין עם המתפרעים". עוד היא קוראת לציבור, בדגש להורים, לוודא כי מארגני המסיבות קבלו אישורים מתאימים מהרשויות לקיום המסיבה, "דבר שיבטיח הערכות מתאימה לאבטחת שלומם וביטחונם של המשתתפים".

לפנות בוקר של יום שישי התקבלו במוקד 100 של משטרת ישראל קריאות מתושבי הישוב מגדל על רעש מוגזם שמגיע משטח פתוח.

צוות שוטרים שנשלח לאזור איתר מסיבת טבע בלתי חוקית בה השתתפו עשרות צעירים, חלק שתויים ומסוממים. השוטרים איתרו את מארגני המסיבה, הפסיקו את המסיבה ועיכבו אותם לחקירה ללא התנגדות.

ירי באוויר

כשסרקו את השטח על מנת לראות אם יש צעירים הזקוקים לטיפול רפואי ולהודיע למשתתפים כי המסיבה הופסקה אך הם יכולים להישאר בחוף ללא הקמת רעש. הבחינו בצעיר שעורר את חשדם. במהלך מעצרו החלו חלק מהצעירים להתפרע ולהשליך חפצים ואבנים אל עבר השוטרים ואחד מהם נאלץ אף לבצע ירי באוויר.

ארבעה צעירים שהתפרעו והפריעו לשוטרים נעצרו וחקירה נפתחה על מנת לאתר משתתפים נוספים בהתפרעות.

מארגני המסיבה צפויים להיקנס באלפי שקלים בשל קיום האירוע ללא סידורי מתאימים להבטחת שלום המשתתפים ורישיון כדין

ממשטרת ישראל נמסר כי היא מזהירה מארגון, קיום והשתתפות במסיבות בלתי חוקיות. "מסיבות אלו", אומרים במשטרה, "המהוות כר נרחב לצריכה מופרזת של אלכוהול ושימוש בסמים, חושפות את המבלים בהם לסכנה גדולה בהיעדר האמצעים הנדרשים בחוק לקיום אירועים המוניים בר בטבע ובכללם: מים, צל, טיפול רפואי, ציוד לכיבוי אש, בטיחות מערכת חשמל, אפשרות פינוי ומודעות וכוננות של שרותי הצלה ורפואה".

המשטרה: "נדאג למצות את הדין"

במשטרה קוראים לציבור, בדגש להורים, לוודא כי מארגני המסיבות קבלו אישורים מתאימים מהרשויות לקיום המסיבה, "דבר שיבטיח הערכות מתאימה לאבטחת שלומם וביטחונם של המשתתפים". בדיקה באם ניתן למסיבה אישור כדין ניתן לבצע מול מוקד 100.

עוד נמסר ממשטרת ישראל כי היא "רואה בחומרה את האלימות שהופנתה אל עבר השוטרים ותדאג למיצוי הדין עם המתפרעים".

______________________________________________

עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות