השימוש בקנאביס רפואי – מרשם במקום רישיון?

משרד הבריאות מפרסם להערות ציבור את מתווה רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים לטיפול רפואי בקנאביס, במטרה לצמצם את הבירוקרטיה המסרבלת
נעמה כהן |
קנאביס רפואי

משרד הבריאות מפרסם להערות ציבור את מתווה רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים לטיפול רפואי בקנאביס. בישראל כ-114 אלף מטופלים בעלי רישיון לטיפול רפואי בקנאביס. על אף שהקנאביס אינו מוגדר כתרופה, קיימות עדויות רבות לכך שהוא עשוי לסייע לחולים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים ולהקל על סבלם.

אלא שכיום מטופלים הזקוקים לקנאביס רפואי נדרשים לקבל לכך רישיון מהמדינה, והתהליך כרוך בבירוקרטיה ובהתנהלות מול מספר מצומצם יחסית של רופאים המורשים לעסוק בתחום, ומטופלים רבים פונים לרופאים פרטיים ומשלמים סכומים גבוהים כחלק מתהליך הנפקת הרישיון המדובר.

לאחר שהושלמה עבודת המטה של ״ועדת לב״ (ד"ר בועז לב), הנחה שר הבריאות לקדם מתווה כולל של מעבר מרישיונות למרשמים בטיפול רפואי בקנאביס על ידי כל רופא מומחה בתחום התמחותו, ברפואה הציבורית. המתווה מותנה באישור התקנות בכנסת.

הקלה בירוקרטית

המודל שמפורסם להערות הציבור נבנה בהתאם להמלצות הוועדה ולעמדות גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובמערכת הבריאות.

המתווה המוצע יאפשר הנגשה והקלה בירוקרטית משמעותית למטופלים להם קנאביס יכול לסייע, במקביל לשמירה על הדגשים הבריאותיים והרפואיים עליהם עמדו גורמי המקצוע בוועדה, במשרד הבריאות ובקופות החולים. המתווה גם כולל הסדרה של סוגיות תפעוליות וכלכליות וכן מאפשר לקופות לאשר רישיונות בתקופת הביניים.

המתווה כולל המסמכים הרלבנטיים מפורסמים להערות הציבור, עד ל-13 לספטמבר 2022, לאחריו יוטמעו ההערות הרלוונטיות, כאשר המתווה הסופי יוגש לאשרור שר הבריאות ויועבר לאישור הכנסת.

________________________________________

עו"ד מירב שאולי מור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות