"השבתה של מערכת החינוך – נזק של כ-1.8 מיליארד שקל בשבוע"

בעתירה שהגישה התאחדות התעשיינים לביה"ד לעבודה בי-ם היא מוחה נגד שביתת המורים המתוכננת ל-1 בספטמבר: "הוציאו צו מניעה"
מעיין לביא |
יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מגיעה לדיון באוצר, אתמול. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

התאחדות התעשיינים הגישה אתמול (יום ב') לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, עתירה נגד הסתדרות המורים בישראל, על כוונתם להשבית את הלימודים ב-1 לספטמבר.

בעתירה יוצאת ההתאחדות נגד שביתת המורים המתוכננת ודורשת להוציא למורים צווי מניעה: "כל שבוע השבתה של מערכת החינוך גורע מהתוצר של המשק כ-1.8 מיליארד שקל".

בעתירה, התאחדות התעשיינים מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד פריצתה של השביתה ובמקביל, להורות לעובדי ההוראה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ללא עיצומים או שיבושים מכל סוג שהוא.

לחילופין, ולכל הפחות, מבקשת ההתאחדות להגביל את זכות השביתה והיקפה, על מנת לצמצם את הפגיעה במשק.

בעתירה טוענת התאחדות התעשיינים כי שביתה ב- 1 לספטמבר תוביל לנזק קשה מאוד למשק, שכן "בעקבות שביתת מוסדות החינוך היסודי ייאלצו מאות אלפי עובדים להיעדר מעבודתם, כולל עשרות עד מאות אלפי עובדים בתעשייה, תוך פגיעה קשה במשק בכלל, ובתפקוד מפעלי התעשייה על כל גווניה, בפרט", לשון העתירה. יש לזכור כי כבר כעת סובלים המעסיקים ממחסור חריף בכוח אדם שיחריף עם תפרוץ השביתה.

250 אלף הורים לא יוכלו להגיע לעבודה

כמו כן, מצוין בעתירה הנזק הכלכלי הישיר שייגרם למשק כתוצאה מהשביתה, שעומד על 1.8 מיליארד שקל לשבוע שביתה.

נזק שהנו כפי שמצוין בעתירה "נזק מצטבר העולה על הדרישות עליהן חלוקים הצדדים במשא ומתן".

הנזק של הכלכלי הנו תוצאה של היעדרותם של הורים ממקום העבודה, כאשר על פי הערכה כ-250 אלף הורים ייאלצו שלא להגיע לעבודה כתוצאה מהשביתה.

לטענת העתירה, הסתדרות המורים מנצלת את ממשלת המעבר והמצב הפוליטי הרגיש, בכדי לשפר את מצבה במשא ומתן תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה הקשה שהיא יוצרת.

"בשל העימותים הפוליטיים ומערכת הבחירות הקרובה, ייתכן שהממשלה לא תוכל לפעול בזירה המשפטית, מה שעלול לגרום לפגיעה אנושה באינטרסים חיוניים של המשק", נכתב בעתירה.

"הסתדרות המורים", כך נטען, "אשר מודעת למצב, מנסה לנצלו לרעה לצורך שיפור מצבה במו"מ אל מול ממשלת המעבר". אולם לדברי ההתאחדות, להסתדרות המורים אסור לנצל כוח זה לרעה בכדי לפגוע במשק, בתלמידים ובהורים.

"מנצלים את המצב הפוליטי"

"נשק השביתה הוא נשק יום הדין, אשר יש להשתמש בו במשנה זהירות ורק בלית ברירה. המשיבה מנצלת את המצב הפוליטי כדי לנהל מו"מ עיקש וחסר פשרות, אשר מתאפיין בסירוב שיטתי לכל הצעותיה ההוגנות של הממשלה, ואשר אין בצידו כל הצעה מלבד 'my way or no way'", לשון העתירה.

ההתאחדות מעוניינת לפעול שיפור שכרם של המורים וקליטת מורים חדשים במערכת אך זאת אל מול הרפורמות הנדרשות כגון עידוד מצוינות ,שימור מורים מצטיינים ובעיקר התאמת חופשות התלמידים לחופשות ההורים.

לכן טוענת ההתאחדות, כי אין כל ברירה אחרת, אלא להוציא צו מניעה לשביתה ולהורות על משא ומתן, שכן "הנזק שייגרם לכלכלת ישראל ולמשק כולו, במקרה שלא יינתנו צווי המניעה המבוקשים, יהיה אדיר ממדים".

"שביתת עובדי ההוראה ומערכת החינוך", נכתב עוד לבית המשפט, "תפגע אנושות בפעילות המשק בכלל והתעשייה בפרט. השביתה תגרום לנזקים כבדים לחברי המשיבה, חלקם בלתי הפיכים. כל זאת בעוד המשק הישראלי מצוי בהתאוששות מהמשבר הכלכלי הכבד והחמור שידעה מדינת ישראל מיום הקמתה…בנסיבות אלה, השביתה תגרום בהכרח לירידה משמעותית בתפוקה ובהכנסות ואף תגרום לאובדן לקוחות, באופן שיפגע קשות בחברי המבקשת, אשר בהתווסף למשברים הקיימים שהם ממילא חווים בתקופה זו, ייגרם להם נזק בלתי הפיך".


דניאל בר-גולדמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות