האם העיתונאים הירושלמים חברים?

ארגון העיתונאים ביקש לקבוע כי האגודה הירושלמית אינה ארגון עובדים ולפיכך אינה יכולה לנכות לזכותה דמי חבר, אך נדחה בביה"ד לעבודה, אך המאבק צפוי להימשך
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, עמיצור איתם, דחה את בקשת ארגון העיתונאים בישראל וארגון עובדי התקשורת לקבוע כי האגודה הירושלמית אינה ארגון עובדים ולפיכך לא ניתן לנכות לזכותה דמי חבר.

המשיבים היו האגודה וכאן תאגיד השידור הציבורי הישראלי.

בית הדין ציין בהחלטתו כי במסגרת הליך קודם הושגה הסכמה בין הארגונים לבין האגודה באשר לנושא ניכוי דמי חבר בתאגיד ואז לא הועלה כל סימן שאלה לגבי עצם היותה של האגודה ארגון עובדים או בדבר הצורך של "כאן" לבדוק סוגיה זאת והטענות הועלו רק לאחר פסק הדין שניתן בהסכמה.

הצוות המשפטי של האגודה הירושלמי הדגיש כי האגודה היתה ונותרה ארגון עובדים ותיק ומוכר וטענת הארגון כי היא חלק מהאיגוד הארצי של עיתונאי ישראל שאינו מתפקד – אינה משנה זאת.

התאגיד תמך ככלל בטיעוני האגודה, ובית הדין קיבל גם הוא בשלב זה את עמדת האגודה.

נדחתה גם טענת הארגון כי מאחר ואגודת העיתונאים ירושלים עוסקת בפעילות רווחה לטובת חבריה – אין היא ארגון עובדים.

מי ייצג את העובדים?

בית הדין קבע כי ארגון עובדים יכול לפעול לייצוג עובדים – וגם לפעול לרווחתם.

בית הדין גם קיבל את עמדת האגודה כי שיתוף הפעולה בין האגודה הירושלמית לבין התל אביבית שהתקיים במסגרת האיגוד הארצי שאינו פעיל עוד, אינו עילה לשלילת מעמדה כארגון עובדים.

בית הדין אף קיבל את עמדת אגודת העיתונאים כי יש להבחין בתבחינים הנדרשים מארגון עובדים ותיק כדוגמת האגודה למול ארגון עובדים חדש שקם, וייתכן כי הוא פועל מטעם המעסיק, וציין כי האגודה ידועה כארגון עובדים ותיק, שפעל רבות למען חבריו אשר הצטרפו אליו מבחירה.

כאמור, בשלב זה נדחתה הטענה כי האגודה אינה ארגון עובדים לכל דבר, אך המאבק המשפטי צפוי להמשיך במסגרת הדיון העיקרי בתיק.


לצפייה ודירוג כבוד השופט עמיצור איתם


דניאל בר-גולדמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות