תושב כפר קאסם תמך בפיגועים; נאשם בקריאה לביצוע טרור

עלי עמאר, 21, נאשם כי העלה לרשת החברתית פרסומים המביעים תמיכה כלפי ארגוני הטרור והביע תמיכה בפיגועים דיזנגוף ובבני ברק: "המקלע משמיע צהלולים"
דניאל בן חמו |
זירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בת"א. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש כתב אישום נגד עלי עמאר, 21, מכפר קאסם בגין עבירות של תמיכה במעשה טרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור וקריאה לביצוע עבירות טרור. זאת לאחר שהעלה פרסומים המביעים תמיכה כלפי מעשי וארגוני טרור וקריאה לביצוע מעשי טרור. בין היתר, כך לפי האישום, הביע עמאר תמיכה כלפי מבצעי הפיגועים בבני ברק וברחוב דיזנגוף בתל אביב, וכתב בפרסומים שונים ברשתות החברתיות כי "המקלע משמיע צהלולים ברחוב דיזינגוף" וכי "מי ייתן ואללה קבל ברצון את המצוות/תפילות של לוחמי הג'יהאד". במקביל להגשת כתב האישום נגד עמאר, מבקשת הפרקליטות להותירו במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו לאור חומרת העבירות, אופיין ותדירותן. "קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את ביטחון הציבור", נכתב בבקשת המעצר.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית פרסם הנאשם בחשבונו ברשת החברתית אינסטגרם, תמונות ודברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשי טרור וכן תמיכה ואהדה כלפי ארגוני הטרור תוך קריאה לביצוע מעשה טרור.

"המקלע משמיע קול צהלולים"

בין היתר, כך מתואר בכתב האישום, פרסם הנאשם פרסומים המביעים תמיכה בביצוע הפיגוע בבני ברק במהלכו נרצחו חמישה אנשים ובביצוע הפיגוע בדיזנגוף בו נרצחו שלושה אנשים, פרסומים אלו פורסמו בימים בהם בוצעו הפיגועים האמורים, על רקע אווירה ציבורית רגישה ונפיצה.

כך לדוגמא, פרסם הנאשם סטורי באינסטגרם ובו תמונה ממקום הפיגוע בת"א, לצד הכיתוב: "המקלע משמיע צהלולים ברחוב דיזנגוף" והכיתוב: "מי ייתן ואללה קבל ברצון את המצוות / תפילות של לוחמי הג'יהאד".

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של עמאר עד תום ההליכים נגדו. בבקשת המעצר ציינו נציגי הפרקליטות כי "לאור חומרת, טיב, אופי, תדירות, ומשך מעשיו, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור". עוד נכתב, כי "בשים לב לכך שלעיתים התכנים פורסמו תוך כדי ועל רקע אווירה ציבורית נפיצה ורגישה. באופן שאף היה בו אפשרות ממשית להביא לביצוע מעשי טרור".

__________________________________

עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות