הישראלי המכוער: פורצים מחסומי חניון כדי לא לשלם

בראשל"צ החליטו להילחם בתופעה של נהגים החומקים מתשלום חנייה באזור חוף הים והחלו בהגשת תביעות נגדם בדרישה לפיצוי על הנזק בגובה אלפי שקלים
דניאל בן חמו |
צילום מסך ממצלמות האבטחה בחניון

תופעה חדשה של הישראלי המכוער, מתרחשת בתקופה האחרונה באזור חוף הים של ראשון לציון, כאשר ישראלים שנדרשים לשלם בצאתם מהחניה, מרימים את מחסום החניה ולעיתים אף שוברים אותו ועוזבים מבלי לשלם.

בעיריית ראשון לציון החליטו שלא לעבור על כך בשתיקה.

בעבר הנהגים שפרצו את המחסומים ספגו דוחות של למעלה מ-700 שקלים, אולם כשהדבר הפך להיות תופעה מטרידה, החליטו לעלות מדרגה בעירייה והשבוע הוגשו תביעות ראשונות בסך אלפי שקלים נגד אותם נהגים.

התביעות הראשונות כנגד אותם נהגים הוגשו השבוע, לאחר שגרמו לנזק לציוד המותקן בחניונים הציבוריים בעיר ראשון לציון כאשר באחד המקרים אחד מהם שבר במכוון 2 מחסומים באותו לילה בשני חניונים שונים.

מרימים את המחסום ויוצאים בלי לשלם. צילום מסך: מצלמות האבטחה בחניון

פגיעה כלכלית

על פי אותה תביעה, הרכב של הנתבע, תושב אשקלון, עמד בשער היציאה מחניון חוף הים בראשון לציון.

בעת שהתקרב אל המחסום, במקום להכניס כרטיס לקורא הכרטיסים ולשלם עבור החנייה, יצא מי מיושבי הרכב אל עבר המחסום של החניון, הרים אותו בחוזקה עד כדי שבירה השליכו הצידה מבלי לשלם עבור החנייה.

נזק כלכלי כבד. צילום מסך: מצלמות האבטחה בחניון בראשון לציון

לפי התביעה, "מסע הוונדליזם" של הרכב של הנתבע לא הפסיק שם כאשר כעבור מספר שעות הוא נכנס לחניון נוסף בעיר ראשון לציון וביציאה שוב חזר על הרוטינה, כאשר יצא אדם מהרכב הרים את המחסום בחזקה ושבר אתו ויצא מבלי לשלם עבור החניה.

בתביעות מצוין עוד, כי הפגיעה היא לא רק במחסום שנהרס שעלותו היא כ-4,000 שקלים, אלא לאחר שמרימים את המחסום ולא רק שהוא ניזוק, כל מי שיוצא מהחנייה והמחסום מורם או שבור לא משלם על החנייה שלו ולעיתים כאשר מדובר בשעות הצהריים של סופי שבוע הפגיעה הכספית הינה גבוהה.

יפצו על הנזק? צילום מסך ממצלמות האבטחה בחניון

עו"ד יעל בן דוד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות