עבודות שירות לגבר שהכה רופא בגלל סכסוך ישן

לטענת הנאשם, בעבר הרופא המליץ לרעייתו לבצע הפלה מחשש שהתינוק שנשארה ברחמה ייוולד עם מום, אף שבסופו של דבר הוא נולד בריא
גילי סיוון-כהן |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג כהן, גזרה חודשיים עבודות שירות על תושב הצפון שהיכה רופא, לאחר שזה טען בפניו לפני שאשתו ילדה תינוק בריא, כי קיים חשש שבנו ייוולד עם מום. כמו כן הוא ישלם לרופא 2,000 שקלים פיצוי.

על פי כתב האישום, האירוע התרחש בבית החולים האנגלי בנצרת, בעת שהנאשם היה מאושפז באותו בית חולים. בשעות הבוקר הבחין הנאשם במתלונן, שהנו רופא נשים בבית החולים, בעת שאותו רופא ישב בפינת העישון. הנאשם זיהה את הרופא כמי שטיפל ברעייתו בעת הריונה בעבר, וחשד כי הרופא המליץ אז לרעייתו לבצע הפלה. על רקע זה תקף הנאשם את הרופא באגרופים בלחיו והפיל את משקפיו אל הרצפה.

הנאשם עצמו לקח אחריות על התנהלותו התוקפנית כלפי הרופא, ואישר כי דחף והפיל אותו לרצפה, אולם שלל כי הכה אותו באגרופים בפניו. הוא ספר כי הרקע למעשיו היה הכרות מוקדמת שלו עם הרופא, שטיפל באשתו במהלך הריונה האחרון ויעץ לה להפסיק את ההיריון בשל חשד למום בעובר.

נזק רגשי וקשיים בתפקוד

לדבריו, התינוק נולד בריא, אך נגרם לאשתו נזק רגשי שהוביל לקשיים בתפקודה אחרי לידת התינוק. עוד הוא סיפר, כי בשל תגובתה המחודשת של אשתו למראה הרופא בבית החולים, ניסה תחילה לדבר עם הרופא, אך האחרון סירב לשמוע את דבריו ועל כן נהג כפי שנהג. הנאשם מסר כי היה מדובר באירוע חריג של אבדן שליטה, וכי התנהגות זו לא מאפיינת אותו באופן כללי.

בגזר הדין ציינה השופטת שפילברג כהן כי הערכים החברתיים שנפגעים כתוצאה מביצוע עבירות של אלימות באופן כללי הם הגנה על שלמות גופו של האדם, הגנה על חייו, על ביטחונו, שלוות נפשו, כבודו, ויכולתו לקיים שגרת חיים ועבודה מבלי לחוש מאוים.

"כשמדובר ברופאים", נכתב בגזר הדין, "שהם גם עובדי ציבור הנופלים קורבן לאלימות, אזי נפגעים בנוסף, גם הערכים של תחושת הביטחון במקום העבודה, הגנה על מוסדות ציבור ותפקודם התקין של עובדי הציבור, ושמירה על שלומו של רופא הממלא את תפקידו ואמון על בריאותם של החולים".

עוד הוסיפה השופטת: "האירוע ספונטני ולא קדם לתקיפה תכנון, ואולם חומרתה של ההתנהגות נעוצה בפרץ האלימות ובאובדן השליטה. ניתן רק להניח עד כמה קשה הייתה חווייתו של הרופא, שהותקף לפתע באלימות פיזית ובמהלומה בפניו, בעת הפסקה ביום עבודה. משקפיו של הרופא הופלו, הנאשם הלם בו בפניו, ומדובר בחוויה כואבת ומשפילה".

______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות שפילברג כהן

______________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות