האב ביקש מבנו: "תגיד לשוטרים שהאקדח שלך"

כתב אישום שהוגש נגד הילאל עינאש, 41 מג'לג'וליה, חושף כיצד בניסיון להימנע ממאסר על החזקת הנשק ביקש מבנו לטעון בפני השוטרים כי האקדח שלו
אייל חן |
אקדח, ארכיון.

לבית משפט השלום בכפר סבא הוגש כתב אישום בגין החזקת נשק והדחה בחקירה, נגד הילאל עינאש, 41 מג'לג'וליה, שעל מנת להימנע מעונש מאסר, ביקש מבנו לשקר ולטעון שנשק הנמצא בבית הנאשם הוא למעשה שלו.

על פי כתב האישום, הנאשם המתגורר ביחידת דיור החזיק במקום אקדח ותחמושת. במהלך חיפוש משטרתי ביחידת הדיור נמצא הנשק, והנאשם ובני משפחתו עוכבו לצורכי חקירה. במהלך החקירה כעס הנאשם על בנו שאיפשר למשטרה להיכנס ליחידת הדיור ולבצע חיפוש, והורה לו להודות בכזב כי הנשק שלו וזאת מאחר שהמחזיק בנשק יהיה צפוי למאסר של כשנתיים, אותו הוא לא יוכל לרצות בשל עבודתו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין, כי הדחת בנו במהלך החקירה ליטול את האחריות על החזקת הנשק במקומו, מקימה עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש כי אם ישוחרר ימשיך לנסות לשבש הליכי משפט ולהתחמק מהדין ולחובת הנאשם עבר פלילי הכולל הרשעה אחת משנת 2017 בגין עבירת הסעת שב"ח, וכן הרשעה בגין נהיגה בזמן פסילה ועבירות תעבורה נוספות מאוקטובר 2021 בגינן ריצה 7 חודשי מאסר.

"בנוסף", נכתב בבקשת המעצר, "מחומר הראיות עולה כי למשיב ולבנו סכסוך עם אחרים וכי אף היו יריות בסמוך לביתו במסגרת אותו סכסוך בסמוך למועד תפיסת הנשק, מה שמגביר מסוכנותו, כמי שמחזיק נשק שלא כדין ומלמד על כך שאין חלופת מעצר מתאימה לשחרורו שיהיה בה לאיין המסוכנות".

עוד בפלילים: נעצרו חשודים בעבירות אלימות בירושלים

מוקדם יותר היום (יום ה') פורסם כי המשטרה השלימה חקירת אירוע אלימות חמור במזרח ירושלים ועצרה חשודים בתקיפת מספר בני משפחה. הרקע לאירוע הוא סכסוך בין המשפחות וכעת, הגישו נציגי המשטרה הצהרת תובע לקראת כתב אישום שיוגש כבר בימים הקרובים.

לפני מספר חודשים, התקבל דיווח במוקד המשטרה על אירוע אלימות שהתרחש בשכונת ואדי ג'וז בירושלים. עפ"י החשד, הקורבן ובן משפחה נוסף, הותקפו על יד מספר קרובי משפחה, ככל הנראה באמצעות סכינים ומוטות ברזל, וכתוצאה מכך נפצע אחד הקורבנות עם פציעות חודרות וחבלות חמורות, בכל חלקי גופו ונזקק לטיפול רפואי.

בנוסף, החשודים דקרו בסכין את כלבו של אחד הקורבנות וגרמו לו לחבלות עד שנזקק לטיפול רפואי. חוקרי תחנת שלם במחוז ירושלים, החלו באיסוף ממצאים וראיות ולאחר פעולות חקירה רבות, החשודים (47, 22 ו-18) תושבי ראס אל עמוד, נעצרו על ידי המשטרה והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

הרקע לאירוע, על פי החשד, הנו סכסוך שהתגלע בין המעורבים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והיום, הוגשה הצהרת תובע בבית המשפט ומעצרם הוארך ב-3 ימים עד ליום שישי, לטובת הגשת כתב אישום נגדם על ידי הפרקליטות.

______________________________________

עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות