הותרה על כנה הרשעת רוצח היהלומן בוריס בוטרשווילי ז"ל

שופטי העליון דחו את ערעורו של יאיר סיאון בנימינוב שנידון למאסר עולם ול-4 שנים נוספות. ביהמ"ש: "מעשיו מלמדים על תכנון והכנה של רצח בנסיבות מחמירות"
אייל חן |
יאיר בנימינוב, שהורשע ברצח בוריס בוטרשווילי, בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט העליון, דחה את ערעורו של יאיר סיאון בנימינוב, אשר הורשע ברצח היהלומן בוריס בוטרשווילי ז"ל ונידון למאסר עולם ו-4 שנות מאסר נוספות, לאחר שנקבע כי מעשיו מלמדים על תכנון והכנה של מעשה הרצח. "התנהגות המערער לאחר הירי מלמדת על כך שאין מדובר באירוע ספונטני שבוצע מתוך סערת נפש", נכתב בפסק הדין. "מעשיו הם רצח בנסיבות מחמירות ועל כן אין להתערב בעונשו".

המדובר בנאשם, אשר הצטייד מראש באקדח, קבע פגישה עם המנוח, הובילו לחניון ביתו, שם יצא מן הרכב וירה בו 4 יריות בחזה. לאחר מכן, לקח הנאשם את תיקו של המנוח ובו תכשיטים וכסף, צירף אליהם את דרכונו, והחביא את השלל במחסן בחניית ביתו. הנאשם הוביל את גופת המנוח ליער, קברה תחת מערום אבנים, ולאחר מכן הצית את רכבו של המנוח על מנת לשבש את החקירה.

בבית המשפט המחוזי טען הנאשם, כי אנשים אחרים היו אלו שירו במנוח, אך במסגרת ערעורו בבית המשפט העליון, שינה הנאשם את גרסתו והודה כי אכן הוא הרוצח, אך טען כי מדובר במעשה ספונטני, שנעשה בלהט וויכוח, ועל כן יש להקל בעונשו.

תכנון מוקדם

בית המשפט העליון דחה את כל טענותיו של הנאשם וקבע, כי הנאשם תיכנן את הרצח מראש, ועשה זאת למטרת שוד היהלומן, כי הכין את דרכונו ואף התעניין יום קודם לרצח ברכישת כרטיס טיסה. בפסק הדין נקבע, כי "התנהגות המערער לאחר הירי מלמדת על כך שאין מדובר באירוע ספונטני שבוצע מתוך סערת נפש. המערער ביצע שורת פעולות אשר בוצעו בקור רוח ותועדו במצלמות אבטחה שונות, שבהן לא נצפה כשהוא מצוי בסערת רגשות".

כאמור, בית המשפט העליון הותיר את הרשעתו של הנאשם והעונש על כנם וקבע, כי מעשיו מלמדים על תכנון והכנה של מעשה הרצח, ועל כן – גם לפי הרפורמה בדיני ההמתה – מעשיו הם "רצח בנסיבות מחמירות", ועל כן אין להתערב בעונשו.

____________________________________________

עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות