פרשת רוני ריטמן: "לבחון את מסקנות החקירה בעקבות עדות סעדה"

על רקע עדותו של סגן ראש מח"ש לשעבר, נשלחה פנייה ליועמש"ית ולפרקליט המדינה לבחון מחדש את מסקנות החקירה בנוגע להטרדה מינית מצידו של הקצין הבכיר
רונן לוי |
ניצב בדימוס רוני ריטמן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעקבות דבריו של סגן ראש מח"ש לשעבר עו"ד משה סעדה באשר ללחצים שהופעלו ע"י מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך על מנת למנוע הגשת כתב אישום נגד ניצב בדימוס בגין הטרדה מינית של קצינה ששירתה תחתיו- פנתה הבוקר עו"ד רחלי צינקין ("הציונות הדתית") ליועמ"שית גלי בהרב- מיארה ולפרקליט המדינה עמית איסמן על מנת לבחון מחדש את מסקנות החקירה בעניינו.

בעקבות דבריו של סגן מפקד מח"ש היוצא עו"ד משה סעדה השבוע ולפיהם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לשעבר הפעיל לחצים כבדים על מח"ש ומנע הגשת כתב אישום כנגד ניצב בדימוס רוני ריטמן פנתה הבוקר עו"ד רחלי צינקין (מפלגת הציונות הדתית) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולפרקליט המדינה עמית איסמן בבקשה לבחון מחדש את מסקנות החקירה.

בפנייתה כותבת עו"ד צינקין כי "עדותו של משה סעדה על דרך קבלת ההחלטה בענין ריטמן מעלה תהיות רבות על נאותות המלצת מח"ש לפרקליטות וליועמ"ש, ועולה השאלה האם הראיות אשר עמדו בפני מח"ש נשקלו ללא משוא פנים ובאופן מקצועי ואובייקטיבי. על פני הדברים – התשובה שלילית".

"הדברים צריכים לזעזע את המערכת"

עוד כותבת צינקין בפנייתה כי "נוכח חומרת הדברים אשר עלו בראיון הטלוויזיוני וההשלכות הישירות הן על השוטרת המתלוננת והן על התרבות האירגונית במשטרת ישראל, אשר השתנתה לרעה בעקבות פרשת ריטמן, מבוקש לבחון מחדש את הראיות אשר עמדו בפני חוקרי מח"ש, ללא פניות וללא משוא פנים, ולקבל החלטה נקיה ועניינית האם להגיש נגדו כתב אישום".

עו"ד צינקין: "דבריו של סעדה היו צריכים לזעזע לא רק את ראשי מערכת אכיפת החוק, אלא גם את ארגוני הנשים ואת נשות הציבור הנלחמות למען סביבת עבודה מוגנת לנשים וכעת בוחרות לשתוק במקום לגבות אישה שזועקת כבר שנים כי הוטרדה מינית ע"י ריטמן. קשה להבין את מירב מיכאלי, זהבה גלאון וחברותיהן ששנאת נתניהו הביאה אותן לשפל כ"כ נמוך עד כדי התעלמות מראיות ברורות לעבירות מין במקום עבודה האמון בדיוק על בדיקת עבירות מעין אלו. הכל למען מטרה אחת".

___________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות