95% מהמגזר הערבי לא מאמינים ביכולת המשטרה להתמודד עם הפשיעה

סקר שנערך ע"י עמותת יוזמות אברהם מצביע על כשל עמוק בטיפול המשטרה בפשיעה הערבית. הנתונים חושפים חוסר ביטחון אישי וייאוש רב בקרב האוכלוסייה הערבית
אייל חן |
פשיטה למציאת אמל"ח במגזר הערבי.
שוטרי מג"ב בפעילות מבצעית. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

סקר ראשון מסוגו בחברה הערבית חושף: 95% מהאוכלוסייה אינה שבעת רצון מטיפול המשטרה בבעיות האלימות – רבים חוששים לחייהם באופן אישי. בסקר שנערך ע"י עמותת יוזמות אברהם בשיתוף עיריית אום אל פחם כחלק ממאבק העירייה בפשיעה ובאלימות בעיר חושף נתונים מדאיגים בחברה הערבית רוב תושבי העיר מרגישים חוסר ביטחון אישי ודיווחו על עלייה ברמת האלימות ומעל למחציתם מוכנים לקחת חלק מועט במאבק באלימות.

בסקר מייצג שנערך בשנה החולפת נשאלו 302 בגירים תושבי העיר אום אל פאחם על שלל סוגיות מרכזיות הנמצאות על סדר יומה של החברה הערבית בישראל. מהסקר עולה כי תושבים רבים מודאגים ביותר מתופעת האלימות (קרי אלימות כללית, פשיעה, ירי ושימוש בנשק) ומרביתם חוששים להיפגע ממנה באופן אישי. הסיכון של תושב אום אל-פחם להירצח – לעומת תושב יהודי שמתגורר ביישוב באותו גודל – גבוה פי 25.6.

בנוסף, רוב תושבי העיר מרגישים חוסר ביטחון אישי, ודיווחו על עלייה ברמת האלימות. מעל ממחצית מהנשאלים מוכנים לקחת חלק מועט במאבק באלימות בעיר. פחות מעשירית מהנחקרים ביטאו אמון או אמון רב במשטרה. לדעתם של התושבים, שיפור הרמה הכללית של החינוך הוא התחום המשמעותי ביותר בהשפעה על רמת האלימות.

73% רוצים להגדיל את כמות הכוחות

95.7% מהנשאלים הסכימו כי החמרה בענישה כלפי עברייני אלימות היא חשובה ביותר; 94.7% הסכימו כי יש לערוך מבצעים לאיסוף והחרמת נשק בלתי חוקי באופן תדיר; 87.8% הסכימו כי יש להחמיר את מתן ההיתרים לאחזקת נשק; 87.4% הסכימו כי יש לפעול כדי לצמצם את הסחר והשימוש בסמים; 73% הסכימו כי יש להגדיל את מספר השוטרים המטפלים בעבירות אלימות; ו-71.5% הסכימו כי יש לשפר את מערכת היחסים הרעועה בין המשטרה לחברה הערבית.

הסקר שאל גם בכל הנוגע לשביעות רצונם של התושבים מפעילות משטרת ישראל בחברה הערבית. התוצאות מגלות כי רק כ-3.7% הביעו שביעות רצון מיעילות טיפולה של משטרת ישראל בתופעת האלימות. לכך, מצטרפות מידות שביעות הרצון מטיפולן של ממשלת ישראל (5.6%) ושל הכנסת (6.3%) בתופעת האלימות. כ-40.4% הביעו שביעות רצון מיעילות הטיפול של מנהיגות החברה הערבית בתופעה.

בכל הנוגע לתופעות המדאיגות את הציבור הערבי בישראל הנתונים אינם מפתיעים – 92.4% מתושבי אום אל פחם מודאגים בראש ובראשונה מהפשיעה בחברה הערבית ושיעור של 91.6% מודאגים מאלימות. 67.2% מודאגים מאי-השוויון בין יהודים לערבים בישראל, 66.8% מודאגים מתאונות הדרכים, 56% מודאגים ממצב הדמוקרטיה בישראל, 51.7% מודאגים מאבטלה ו-51% מודאגים מהקיפאון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. ניתן לראות מנתוני הסקר כי אי-שוויון, מצב הדמוקרטיה, תהליך השלום, אלימות, פשיעה, אבטלה ותאונות דרכים הם נושאי ליבה המעסיקים את החברה הערבית.

________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות