סטודנטית מבן גוריון נאשמת בהסתה לטרור

לפי כתב האישום שהוגש נגד מרים אבו קוידר, בת 21 מפזורת אבו רקייק, היא פרסמה באינסטגרם דברי תמיכה במבצעי הפיגועים בדיזינגוף ובאלעד
דניאל בן חמו |
אינסטגרם, אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, מרים אבו קוידר בת 21 מפזורת אבו רקייק, המייחס לה ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור לפי חוק המאבק בטרור. על פי האישום, אבו קוידר פרסמה ברשתות החברתיות דברי תמיכה ואהדה כלפי מבצעי הפיגועים בדיזנגוף בת"א ובאלעד, במסגרתם נהרגו אזרחים חפים מפשע. "בעידן בו הרשתות החברתיות והמקלדת הפכו לכלי בידי המסיתים לטרור המסוכנות הנשקפת ממנה היא גבוהה", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט בבקשה להותירה במעצר בית.

על פי כתב האישום, הנאשמת פרסמה לאורך זמן בחשבון האינסטגרם שלה פרסומי סטורי בשפה הערבית ותמונות, בהם דברי הסתה לטרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, וכן דברי שבח אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור. הנאשמת הוזהרה על ידי כוחות הביטחון כי פרסומיה מהווים הסתה, אך למרות האזהרה, המשיכה לפרסם דברי הסתה לטרור.

בין היתר, פרסמה הנאשמת פרסומים ותמונות לאחר פיגוע ירי בדיזנגוף בת"א באפריל השנה, וכן לאחר הפיגוע באלעד ביום העצמאות, במהלכם נרצחו ונפצעו אזרחים. בכתב האישום צוין בין היתר, כי במעשיה, פרסמה הנאשמת דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור. כמו כן, פרסמה הנאשמת קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור.

מסוכנות גבוהה

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להארכת התנאים המגבילים בעניינה של הנאשמת של מעצר בית מלא, איסור שימוש בכל מכשיר בעל גישה לאינטרנט לרבות טלפון, מחשב, טלוויזיה חכמה, וכן תנאים נוספים. בבקשה צוין, כי בעת בה המדינה מוכר טרור, פרסמה הנאשמת לאורך זמן, וגם לאחר שהוזהרה על ידי שב"כ שלא לעשות כן, פרסומים של אהדה והסתה לטרור.

"בעידן בו הרשתות החברתיות והמקלדת הפכו לכלי בידי המסיתים לטרור", נכתב בכתב האישום, "כשההסתה זורעת, מגבשת ומחזקת אידיאולוגיה לאומנית- המסוכנות הנשקפת מהמשיבה, אשר מנצלת את החשיפה הגדולה של התכנים שהיא מפרסמת לציבור, לצורך כך, היא גבוהה".

______________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות