על סף פרידה? עו"ד גיל אלימלך עם המדריך למתגרש המתחיל

"לפרק את החבילה" זה אף פעם לא דבר נעים, אבל אפשר להתגרש בצורה יעילה ועניינית. איך עושים את זה? עו"ד גיל אלימלך עם הטיפים שאתם חייבים לאמץ
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%99%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%9c%d7%9a |
עו"ד גיל אלימלך, צילום: מיכל קושרוב

גירושין זה לא דבר ש"כיף" לעשות, ופרידה זה לרוב דבר עצוב, כי משהו נגמר וכל אחד מבני הזוג הולך לדרכו הנפרדת. פרידות בין בני זוג הופכות לא פעם לזירת קרב של ממש, מלחמה משפטית ומלחמת כל בכל שגם הילדים עלולים להיות מעורבים בה. למרות זאת, כדאי שבטרם תצאו למסע הקרב שלכם תעצרו לרגע ותקראו את המאמר שהכנתי, הוא עשוי לסייע לכם לעבור את ההליך הזה בצורה נעימה יותר, עניינית יותר ובסופו של דבר יעילה יותר, גם בהיבט הכלכלי.

בלי ילדים!

לא פעם בני זוג מערבים את ילדיהם המשותפים בסכסוך הגירושין שלהם, הם יכולים לעשות את זה בלי לשים לב או במודע ואף להוביל לניכור הורי. במי אתם פוגעים? בילדים שלכם, בטובתם, שכל כך חשובה לכם, בביטחון שלהם, בעתיד שלהם וכן, גם בזכות שלהם להיות בקשר עם ההורה השני. בטרם תצאו ל"מסע הגירושין" – שימו לכם קו גבול אדום ובוהק – לא לערב את הילדים, ולזכור שהאינטרס הכי חשוב של שניכם הוא טובתם, כבודם ועתידם.

טיפול פסיכולוגי

גם כדי לעמוד בסעיף הקודם, וגם כדי לסייע לכם לעבור את התהליך במינימום נזק נפשי עבורכם – כדאי שיהיה מישהו שיקשיב לכם. ובמקרה הזה איש מקצוע, פסיכולוג. נכון, גם חברים ומשפחה יכולים לתמוך ולהקשיב אבל הם לא רואים את התמונה המלאה, הם לגמרי בצד שלכם (וטוב שכך) אבל לעיתים הם יכולים דווקא להזיק, אף שהם מנסים לסייע.

כבוד הדדי

זה נכון, אתם נפרדים. זה גם נכון (כנראה) שהאהבה ביניכם כבר לא קיימת, אולי אפילו יש ביניכם משקעים כבדים של כעס, שנאה ותחושות נקמה. זה נכון. אבל מדובר במי שבחרתם לחיות איתו, להינשא לו, להקים איתו בית ומשפחה ויש לכם ילדים משותפים. לכן, שימו בשלב זה את כל שק הרגשות בצד ותחליטו שאתם נוהגים בכבוד זה לזו. זכרו שבתום ההליך כל אחד יפנה לדרכו, אבל בסופו של דבר, במידה ויש לכם ילדים משותפים, לנצח תהיו מחוברים ועדיף להיות מחובר בכבוד ולא בזעם.

פנו לעורך דין המתמחה בגירושין

פנו לעורך דין המתמחה בגירושין, מקצועי ובעל ניסיון, כזה שאתם סומכים עליו ונותנים בו את מבטחכם. עורך דין מקצועי ובעל ניסיון ידע לדאוג לאינטרסים המהותיים שלכם בתוך ההליך הזה, יוודא שהזכויות שלכם יישמרו ולא ייפגעו. עורך הדין כזה גם יוודא שאתם לא עושים טעויות בהליך הזה, כאלה שיעלו לכם אחר כך ביוקר. עו"ד המתמחה בגירושין, יבנה עבורכם אסטרטגיה המתאימה לכם, לערכים שלכם ולדרך שלכם ויפעל לסיים את ההליך במהירות וביעילות.

מה רע בהסכם גירושין?

אם אתם יכולים, תפעלו לחתימה על הסכם גירושין. הסכם גירושין יסיים את הליך הפרידה, שהוא גם ככה מורכב ומתיש, בצורה מהירה ויעילה. זה המקום לשמוע את הדרישות ואת האינטרסים של שני הצדדים (כן, יש שניים שמתגרשים כאן) וייתן לכל אחד מכם את הכבוד ואת המקום הראויים לכם. אם יש בליבכם רצון לסיים את הנישואין בצורה מכבדת גשו ליצור הסכם שיעגן את ההבנות ביניכם ויפתור את המחלקות ביניכם וכך תוכלו לפתוח דף חדש ונקי.

לאתר עו"ד גיל אלימלך לחצו כאן


עו"ד גיל אלימלך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות