נדחתה בקשת עו"ד ד"ר יוסי שגב למשפט חוזר

עו"ד שגב הורשע בעבירות מס בהיקף של כ-2.3 מיליון שקלים סביב השירות המשפטי שסיפק לביתו של המיליארדר המנוח שאול אייזנברג בקרב על עזבונו
גילי סיוון-כהן |
עו"ד יוסי שגב, צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה את בקשתו של עו"ד ד"ר יוסי שגב למשפט חוזר, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הותיר על כנו את הרשעתו של שגב ומשרד עורכי דינו בביצוע עבירות מע"מ בסך של כ-2.3 מיליון שקלים.

כזכור, עו"ד יוסי שגב וחברת עורכי הדין שבבעלותו הורשעו, לאחר הליך הוכחות, בביצוע עבירות של מסירת דוח הכולל ידיעה כוזבת במטרה להתחמק מתשלום מס בנסיבות מחמירות. לאחר ההרשעה ולאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, בית משפט השלום בת"א גזר על שגב עונש של חצי שנת מאסר שירוצה בעבודות שירות והוטל עליו ועל חברת עורכי הדין בבעלותו קנס בסך 400 אלף שקלים.

בכתב האישום שהגישה רשות המסים נגד שגב נטען, כי שגב קיבל שכר טרחה בסך של כ-15.6 מיליון שקלים עבור הייצוג המשפטי שנתן לליז הרדי, בתו של המיליארדר המנוח שאול אייזנברג, זאת במסגרת סכסוך כספי על עזבונו של האב. אף שייצג את ליז הרדי, הציג שגב בפני רשויות מע"מ מצג כוזב לפיו הוא נתן את השירות המשפטי ללאה אייזנברג, אמה של הרדי, שאינה מתגוררת בישראל ושלפי חוק מע"מ השירות המשפטי שניתן לה חייב במע"מ בשיעור אפס. המצג הכוזב, טענה רשות המסים, אפשר לשגב להתחמק מתשלום מס בסך של 2.3 מיליון שקלים.

העליון המליץ למשוך את הבקשה

שגב הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בת"א הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. במקביל להליך הערעור, הגישו שגב ומשרדו שני הליכים נוספים; תביעה נזיקית אישית נגד עובדים ברשות המסים בסך של יותר מ-10 מיליון שקלים וערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי אשר דחה טענותיו של שגב ואימץ את השומה האזרחית שהוצאה באותו עניין.

יצוין כי גם רשות המסים, באמצעות המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה, ערערה על העונש שנגזר על שגב ודרשה להחמיר אותו. בתום טיעוני הצדדים, הומלץ לשגב ולמשרדו על ידי בית המשפט המחוזי (השופטת ברלינר, השופט יניב והשופטת נחליאלי חיאט) לחזור בהם מהערעור שהגישו על ההרשעה, תוך הותרת העונש שנגזר עליו על כנו. המלצת השופטים התקבלה והן המדינה והן שגב הסכימו לחזור בהם מערעורם. במקביל למשיכת הערעור בהליך הפלילי, חזר בו שגב מתביעת נזיקין נגד עובדי רשות המסים. גם ערעורו בבית המשפט העליון נדחה.

באפריל 2021 הוגשה בקשה למשפט חוזר מטעם שגב, ובה נטען כי ישנן סתירות בין ההכרעה בתיק הפלילי לבין פסק הדין בתיק האזרחי. בית המשפט העליון (המשנה לנשיאה בדימוס נ' הנדל) קבע כי פסק הדין בהליך האזרחי צורף כראיה במסגרת הערעור בתיק הפלילי, וכי טענתיו של שגב נפרסו בפני ערכאת הערעור בתיק הפלילי, ובכל זאת הוא קיבל את המלצת בית המשפט ומשך את הערעור. בתוך כך, נקבע בהחלטה, ויתר עו"ד שגב על טענותיו, ואין הוא יכול לעשות שימוש במסלול החריג של המשפט החוזר תוך "עקיפה של מסלול המשפט הפלילי".

_______________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות