למרות התנגדות הפרקליטות – אלון קסטיאל ישוחרר ממאסר

ביהמ"ש המחוזי בנצרת דחה את עתירת הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים ואישר את שחרורו המוקדם. השופטים: "אנחנו מבינים את תסכול הנפגעות"
רונן לוי |
הפגנת קורבנותיו של אלון קסטיאל מחוץ לדיוני ועדת השחרורים, בחודש שעבר. צילום: דויד כהן, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה הבוקר (יום ב') את העתירה שהגישה הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים, ובכך למעשה אישר את שחרורו המוקדם של עבריין המין המורשע אלון קסטיאל. בהחלטתם ציינו השופטים כי מעשיו של קסטיאל ימשיכו להשפיע על חיי הנפגעות ויקשו עליהן בשגרת חייהן. "אנו מבינים את תחושת התסכול", כתבו השופטים, "יחד עם זאת, המחוקק לא החריג את תחולת חוק שחרור על תנאי על עברייני מין".

כזכור, ועדת השחרורים אישרה לשחרר את קסטיאל על תנאי ממאסר – יותר משנה לפני הזמן שנקבע, ובתנאי שיורחק מתל אביב, מרמת גן ומגבעתיים. קסטיאל יוחזר לכלא חרמון כדי לאסוף את חפציו, וישוחרר בתום ההליכים המנהליים.

אלון קסטיאל. צילום: פלאש 90

בפרקליטות טענו בערעור כי בהחלטת השחרור לא ניתן משקל מספק לעמדת נפגעות העבירה ולסיכון המשמעותי הצפוי להיגרם להן כתוצאה משחרורו המוקדם של קסטיאל, ולכן ההחלטה חורגת באורח קיצוני ממתחם הסבירות.

"ערים לסבל ולכאב"

בהחלטת בית המשפט ציינו השופטים: "אנו ערים לסבל הרב ולכאב של נפגעות העבירה עד היום ולמצוקה הרבה ממנה הן סובלות, כפי שזה בה לידי ביטוי בדברים שמסרו בפני ועדת השחרורים. אין ספק שמעשיו של המשיב ממשיכים להשפיע על חיי הנפגעות, מקשים עליהן בשיגרת חייהן ואנו מבינים גם את תחושת התסכול של נפגעות העבירה שסבורות שהעונש שהוטל על המשיב היה קל מדי לשיטתן ועל כן בנסיבות אלו עליו לרצות אותו עד תום".

"יחד עם זאת, המחוקק לא החריג את תחולת חוק שחרור על תנאי על עברייני מין", נכתב בהחלטה, "בהחלטתנו הקודמת מצאנו, כי נפל פגם בהחלטה לאחר שוועדת השחרורים לא קיבלה עמדה עדכנית של כל נפגעות העבירה בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה. פגם זה תוקן ואף לאחר שוועדת השחרורים שמעה את נפגעות העבירה שביקשו למסור עמדה, היא הוסיפה תנאי להחלטה של איסור כניסה לתחומי תל אביב במשך כל תקופת הרישיון והדיון אף נדחה לצורך הכנת תכנית שלפיה מקום מגוריו ועבודתו של המשיב יהיו מחוץ לעיר תל אביב וכאמור בהמשך הוסיפו גם את הערים רמת גן וגבעתיים".

בינואר 2018 דן בית המשפט המחוזי בתל אביב את קסטיאל לארבע שנים ותשעה חודשים בכלא במסגרת הסדר טיעון, בגין ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. לאחר שלוש שנים בכלא הוועדה דנה בבקשתו, לאחר שטען כי עבר את הטיפול הנדרש בכלא וקיבל אחריות מלאה למעשיו.

_____________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות