בעל חוב טוען כי חשבונו הוגבל בגלל שליחות שלא בוצעה

בתביעת לשון הרע, המוערכת ב-50 אלף שקלים, טוען אדם כי לא קיבל מסמכים משפטיים, אף שהשליח חתם כאילו ביצע את המסירה ובשל כך החלו נגדו הליכי גבייה
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בנתניה הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 50 אלף שקלים, נגד שליח משפטי המבצע שליחויות משפטיות, שלטענת התובע לא העביר לו תביעה של הוצאה לפועל וחתם כאילו הוא קיבל אותה ובעקבות כך הגבילו את חשבון הבנק שלו בשל חוב לחברת תקשורת.

על פי התביעה, בתחילת חודש פברואר השנה נודע לתובע שחשבונותיו ביום אחד ללא כל התרעה נהיו חשבונות מוגבלים נוכח העובדה שההוצאה לפועל החליטה להשית על התובע הגבלות רבות ובניהן "לקוח מוגבל מיוחד".

המדובר בתיק הוצל״פ, תביעה על סכום קצוב, שלפי הוראות ותקנות ההוצל״פ חובה על מבקש פתיחת התיק להמציא במסירת אישית את בקשתו או דרישתו לפתיחת תיק או תחייתו.

בתביעת לשון הרע צוין, כי במקום שהנתבע יבצע את שליחותו – כלומר לאתר את התובע, ולבצע מסירה כדין, הנפיק הנתבע תצהיר מסירה כוזב או מזויף, ובו טען שפגש את התובע בביתו שלו בנתניה. מכוחו של תצהיר המסירה נפתח מחדש נגד התובע תיק ההוצל״פ.

לטענת התובע בכתובת שכביכול נמסרה התביעה גרים הוריו הקשישים והתובע התגורר בכתובת זו עד שנת 1983 ולאחר מכן התחתן והחל לגור עם רעייתו ולאחר מכן גם עם בנותיו שנולדו בכתובת אחרת וברחוב אחר.

מאז ועד היום לא התגורר התובע בכתובת זו אף לא יום אחד. הכתובת אותה מסרה חברת התקשורת להוצל״פ כאשר פתחה את התיק הייתה כתובת אחרת בנתניה.

"נזקים רבים וקשים"

"לנתבע לא הייתה שום סיבה להניח שאיתר את מגוריו של התובע ברחוב שבו מסר", נכתב בתביעת לשון הרע.

"זאת ועוד, הנתבע 'בתצהיר' שצרף ללשכת ההוצל״פ אף לא נימק מדוע זו הכתובת בה בוצעה המסירה בה בשעה שמדובר על כתובת שונה מכתובתו של התובע.

התובע יטען כי הנתבע מעולם לא פגש את התובע. טענתו שמסר את המסמכים לתובע הינה שקרית והמדובר על תצהיר מסירה כוזב על כל המשתמע מכך".

כתוצאה מהמסירה "המזויפת", כך לפי התביעה, החליט ראש הוצל״פ להגביל את התובע הגבלות רבות וחמורות, הגבלה מלקבל דרכון, הגבלת יציאה מהארץ, לקוח מוגבל מיוחד והגבלת שימוש בכרטיס חיוב, הגבלת חייב בתאגיד וכתוצאה מההגבלות נגרמו לתובע "נזקים רבים וקשים".

"התובע", כך נכתב לבית המשפט, "נתן המחאות לעובדים שלו, אשר עובדים אצל לקוחות שלו. כתוצאה מההגבלה השקים לא כובדו. התובע נאלץ להשיג כספים בדרכים שונות על מנת לשלם את חובותיו. התובע שילם שכר דירה בשיקים והשק שמסר עבור שכר דירה לחודש מרץ 2022 לא כובד. התובע תכנן חופשה בחו״ל אבל נאלץ לבטל את החופשה כתוצאה מההגבלה".


עו"ד נועם לאור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות