עורך הדין לא החזיר כספים – הלקוח איים "אשרוף אותך"

דוד איתן, 46 ממעלה אדומים, נאשם כי הגיע מצויד בבנזין למשרדו של עורך הדין, עמו הוא מסוכסך על רקע חוב, ואיים להצית את המקום. המדינה מבקשת להותירו במעצר
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד דוד איתן, בן 46, תושב מעלה אדומים, וזאת לאחר שאיים שישרוף ותקף עורך דין עמו הוא מסוכסך, על רקע כספים שלטענתו מגיעים לו ממנו. המדינה מבקשת להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, המתלונן, עורך דין במקצועו, ייצג בעבר את הנאשם על רקע תביעת נכות. במסגרת ההיכרות בין השניים רכש המתלונן מהנאשם בית ובעקבות עסקת הנדל"ן התפתח סכסוך בין השניים. לפני כשבוע הגיע הנאשם למשרדו של המתלונן כאשר הוא מצויד בבקבוק חצי ליטר בנזין וכן במצית. הנאשם המתין להגעת המתלונן, אז דרש ממנו להעביר לו באופן מידי את הכסף אותו הוא חייב לו לטענתו.

בין השניים החל ויכוח במהלכו איים הנאשם על המתלונן כי ישרוף אותו. כאשר הגיעו שוטרים למקום הם ניסו לפתוח את הדלת אך הנאשם סירב לפתוח. בזמן שאחת השוטרות שוחחה עם הנאשם, הצליח המתלונן לקחת את הבקבוק מידיו של הנאשם ולזרוק אותו מהחלון. כתוצאה מכך נוצר עימות בין המתלונן לנאשם והנאשם הכה את המתלונן בראשו באמצעות תיבת מתכת. בשלב זה הצליחו השוטרים לפרוץ למשרד דרך חלון אחורי ולעצור את הנאשם.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות סחיטה באיומים, כליאת שווא ותקיפה סתם. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד בפלילים: ראש עיר ממרכז הארץ חשוד בשוחד ובסחיטה

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה עיכבו הבוקר ראש עיר ממרכז הארץ ו-3 ממקורביו, המעורבים על פי החשד, בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. במשטרה ממשיכים בחקירת הפרשה שהפכה הבוקר גלויה.

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה איש הציבור דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

שלושת מקורביו של איש הציבור, חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו. מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף אותם".

____________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות