מצפצפים על החוק: נהגים שרישיונם נשלל ממשיכים לנהוג

משטרת התנועה עצרה במהלך הימים האחרונים מספר נהגים פסולי רישיון בשח מעורבות בתאונות דרכים. אחד החשודים התחזה לאדם אחר בעת בדיקתו
אייל חן |
שוטר תנועה בפעילות (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בימים האחרונים נעצרו מספר נהגים שרישיונם נשלל בשל תאונות דרכים והם המשיכו לנהוג. במקרה אחד, נהג שרישיונו נפסל על ידי בית משפט בגין מעורבותו בתאונת דרכים, התחזה בעת בדיקתו והזדהה כאחר. שוטר התנועה של מחוז ירושלים שעיכב אותו זיהה את ההתחזות. במקרה אחר נעצר נהג שרישיונו נשלל לאחר שהיה מעורב בתאונה קטלנית.

ביום חמישי האחרון, בעת פעילות בלשי יחידת התנועה המרכזית של מחוז ירושלים, עוכב נהג מונית במעבר מחסום חיזמא שבצפון העיר ירושלים והתבקש להזדהות. הנהג הציג נרתיק תעודת זהות ובו רישיון נהיגה על שם אדם אחר מהרשום בספח תעודת הזהות שנמצא אף הוא בנרתיק.

לשאלת הבלש, השיב הנהג כי שמו הוא זה הרשום ברישיון הנהיגה, על אף השוני בין התמונה ברישיון לבין דמותו בפועל. בדיקה במסוף המשטרתי הבהירה לבלש את זהותו האמיתית של הנהג שמולו והתברר כי הנהג פסול לנהיגה על ידי בימ"ש תעבורה למשך 60 ימים, זאת בגין תאונת דרכים בה היה מעורב, ורישיונו פקע כבר בשנת 2019. הנהג החשוד, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו, הועבר לחקירה במשרדי יחידת התנועה המרכזית ירושלים בסיומה נכלא.

סכנה לציבור

למחרת הובא החשוד בפני בימ"ש שלום שהורה לשחררו בתנאים. ערר מידי שהגישה המשטרה בשל המסוכנות במעשיו של החשוד לצד ניסיונותיו להזדהות כאדם אחר, התקבל בבימ"ש המחוזי שקבע בהחלטתו כי נשקפת מסוכנות גבוהה העולה מנהיגה בפסילה וללא רישיון תקף, לעוברי דרך וגם כלפי נוסעים תמימים במוניתו, זאת שבועות ספורים לאחר שדינו נגזר על ידי בימ"ש.

מעצרו של הנהג הוארך ויחידת תביעות תעבורה ירושלים הגישה כתב אישום בבימ"ש שלום ומעצרו הוארך עד החלטה אחרת.
במקרה אחר, במהלך סוף השבוע האחרון, בדרך השבעה בחולון, עיכב שוטר תנועה של מרחב איילון תושב בת ים בן 67 בזמן שנהג ברכב כאשר הוא פסול לנהיגה ורישיונו אינו תקף.

בבדיקה שביצע השוטר הוברר כי בעקבות תאונה קטלנית שהתרחשה בכביש 25 בדרום הארץ בתאריך ב-14 בספטמבר 2017 בה היה החשוד מעורב, גזר עליו ביהמ"ש, באוקטובר 2018, עונש של מאסר בפועל ופסילה למשך 8 שנים. החשוד הועבר לחקירה ביחידת הבוחנים של מחוז ת"א ויובא למשפט בהליך מהיר.

_____________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות