לקוחות ברי המים של נביעות? אולי מגיע לכם כסף

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת המים המינרליים בנוגע לדמי הפיקדון של לקוחות מנויים, לפיו הם יפוצו בכ-100 שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, נועה גרוסמן, אישרה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת המים "נביעות", שהתחייבה לפצות למעלה מ-72 אלף איש שהיו בעלי מנוי לבר כדי המים של נביעות. השופטת גרוסמן אישרה כי מגישת התביעה הייצוגית תפוצה בסכום של 43 אלף שקלים, ועורכי הדין שהגישו את התביעה יקבלו סכום של 163 אלף שקלים.

על פי התביעה, מי שחתמו עם נביעות הסכם על אספקת מים מינרלים באמצעות בר מים וכדי מים, התבקשו לשלם פיקדון עבור בר המים אותו קיבלו. בסיום ההתקשרות החזירה נביעות את סכום הפיקדון שניתן עבור הבר, אולם זאת ללא שהוסיפה עליו הפרשי הצמדה וריבית בגין התקופה בה הוחזק הפיקדון, דבר שלטענת התובעים נעשה בניגוד לדין. לאור זאת דרשו מגישי התביעה הייצוגית כי נביעות תשיב את הכסף בערכו הריאלי, קרי – בתוספת הפרשי ההצמדה למדד המחירים לצרכן וריבית.

עשרות אלפי לקוחות

במסגרת משא ומתן שהתנהל בין הצדדים מחוץ לבית המשפט הוסכם כי נביעות לא תודה בטענות שנטענו כלפיה, אולם תאפשר לכלל חברי הקבוצה לקבל את הפרשי ההצמדה והריבית על סכום הפיקדון שהוחזר להם.

על פי הערכות שקיימו הצדדים מדובר בתשלום כולל מצד נביעות של כ-850 אלף שקלים, כאשר מדובר על כ-72 אלף לקוחות שזכאים לסכום של עד 100 שקלים, וקבוצה נוספת של אלף איש זכאים לסכום של מעל 100 שקלים, בהתאם למספר החודשים בהם הוחזק בפיקדון אצל נביעות, ובהתאמה לריבית שהייתה נהוגה באותה תקופה.

הזכאים לפיצוי לא יקבלו אותו אוטומטית, אלא רק אם יפנו לחברת נביעות לצורך בירור הסכום שמגיע להם, ולאחר שיקבלו מענה ימסרו את פרטי חשבון הבנק שלהם. עם זאת, מי שזכאים לסכום של מעל 50 שקלים יקבלו מייל או מסרון בו ייכתב שהם זכאים לפיצוי מנביעות. מי שלא יפנה לנסיעות ויעביר את פרטי חשבון הבנק שלו תוך 30 יום, לא יקבל את התשלום, והכסף יועבר ל"קרן חלוקת כספים" שבמשרד המשפטים. במקביל תפרסם נביעות בשני עיתונים יומיים את קיומו של הסדר הפשרה.
___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נועה גרוסמן

____________________________________________________

עו"ד רונן בן צבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות