שנה אחרי "שומר חומות": בן 16 מהפזורה הבדואית נאשם במעשה טרור

כתב האישום שהוגש נגד הנער מייחס לו יידוי אבנים, התפרעות וחבלה לרכב מתוך מניע גזעני במהלך ימי המבצע ועל רקע המתיחות בין ערבים ליהודים
יידוי אבנים, צילום ארכיון: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד נער בן 16 מהפזורה הבדואית, המייחס לו ביצוע מעשה טרור של יידוי אבנים וירי לעבר כלי תחבורה, התפרעות וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני במהלך מבצע "שומר החומות".

על פי כתב האישום, לפני כשנה, הנאשם יחד עם מתפרעים אחרים, לקח חלק בהתפרעות בצומת נבטים בכביש 31, במהלכה יידו הנאשם, בצוותא עם אחרים, אבנים רבות לעבר כלי הרכב שנסעו בכביש, זאת מתוך מניע לאומני אידאולוגי. הנאשם והמתפרעים האחרים הגיעו למקום בעקבות קריאות חבריהם ופרסומים ברשתות החברתיות, כולל טיקטוק והם המשיכו במעשיהם, עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום ופיזרו אותם.

באותו לילה, נרגמו באבנים מספר אוטובוסים, החלונות נופצו ונגרמו חבלות לנהגי האוטובוסים והנוסעים. בגין אירועים אלו, הגישה הפרקליטות 2 כתבי אישום נוספים נגד 8 נאשמים, אשר עדיין מתנהלים.

15 חודשי מאסר לאחד ממבצעי הלינץ' בבת ים במבצע שומר חומות

בשבוע שעבר גזר שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, 15 חודשי מאסר על יעקב כהן שהורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, על חלקו בניסיון הלינץ' בערבי בטיילת בת ים במהלך מבצע "שומר חומות", כהן שמרצה כבר 13 חודשי מאסר אמור להשתחרר בזמן קרוב. השופט שגיא שהורה לנאשם לשלם פיצוי בסך 5,000 שקלים לקורבן העבירה, דחה את בקשת הפרקליטות לעכב את ביצוע גזר הדין.

"מה דינו של אדם נורמטיבי, אשר הגיע לבילוי אקראי בטיילת בת-ים, ובעת שהייתו במקום נחשף לאירוע אשר בראשיתו סבר כי מדובר בפיגוע דריסה, ובהמשך, השתתף בתקיפתו של 'הדורס' לאחר שזה 'נוטרל', כאשר אין חולק כי אותו 'דורס' לא היה אלא אזרח תמים ממוצא ערבי שנקלע למקום?", כך שאל השופט שגיא בגזר הדין.

לדברי השופט, "הגם שהנאשם הוא חלק מכתב אישום שהוגש נגד נאשמים רבים בגין אירוע שכונה 'הלינץ׳ בבת־ים', אין חולק כי עניינו של הנאשם חריג ואינו דומה לעניינם של האחרים, וזאת אף בהינתן העובדה כי בניגוד לרובם המכריע של המעורבים, התביעה לא ייחסה לנאשם עבירות על-פי חוק המאבק בטרור או עבירות על-פי חוק העונשין שבוצעו ממניע גזעני. הוא זרק כוס, בעט ברכב ובפלג הגוף העליון. ברור כי אין לקבל התנהגותו. הוא קיבל אחריות מלאה ויש לתת משקל להפנמת הפסול במעשיו, להיעדר עבר פלילי, ונסיבות אישיות".

___________________________________________________

עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות