במקום 120 מיליון שקל פיצוי – נאפיס ראשל"צ תעניק שתייה במתנה

בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סנף ראשל"צ נטען כי עליה לשלם פיצוי לאחר ששיגרה הודעות פרסומת בתקופת הקורונה שלא כדין. ב"כ של נאפיס, עו"ד דוד בר חוה הגיע להסדר פשרה
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

מה שהתחיל בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך של לא פחות מ-120 מיליון שקלים, כנגד "נאפיס מסעדות 1997״ – סניף ראשל"צ, הסתיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר השופטת לימור ביבי אישרה את הסדר הפשרה אליה הגיע עו"ד דוד בר חוה בא כוח מסעדת נאפיס. לפי ההסדר, תינתן הטבה לזכאים בסך כולל של 320 אלף שקל בלבד בדמות פחית שתיה בחינם. העילה לתובענה הייצוגית הייתה הודעות שנשלחו בתקופת הקורונה אודות מבצעים ברשת. עו"ד בר חוה: "עיתות המצוקה שיצרה המגיפה וההתנהלות הלא ברורה מצד הרשויות אילצו את מרשתי לפעול בכל דרך חוקית אפשרית כדי להגן על המסעדה ועל עובדיה, וכפי שניתן לראות מהסדר הפשרה לרשת יש כל כוונה להמשיך ולהיטיב עם החך הישראלי".

לפני כשנתיים, הגישה לקוחה בקשה לאישור ייצוגית נגד נאפיס, זאת בטענה כי הרשת שלחה הודעות דיוור פרסומי בנוגע למבצעי מכירות, שלא בהתאם לתנאי חוק התקשורת האוסר הפצת דברי פרסומת, בין היתר באמצעות הודעת מסר קצר. כזכור, מדובר היה אז במסגרת זמני החירום של נגיף הקורונה, והמבקשים טענו כי המסעדה שלחה דיוורים פרסומיים לחברי הקבוצה לצורך השאת רווחיה, וזאת ללא קבלת הסכמתם לקבלת דיוורים.

מסעדת נאפיס, באמצעות עו"ד דוד בר חוה טענה מנגד, כי כול פעולותיה נעשו על פי דין. בין השאר נטען כי ההודעה הראשונה שנשלחה היתה הודעה אינפורמטיבית ולא פרסומת, המיידעת את הלקוחות כי לאור מגבלות הקורונה, ובין היתר סגירת המסעדות לישיבה, עברה הרשת לפעול באמצעות משלוחים ואיסוף עצמי. כן נטען כי ההודעה כללה קישור להסרה.

עו"ד דוד בר-חוה

"תקופה מאתגרת"

הצדדים בהמלצת השופטת לימור ביבי, החלו לנהל משא ומתן לצורך הגעה להסדר פשרה ובמקום 120 מיליון שקלים הסכום המקורי של התביעה, הסתפקו התובעים בסכום כולל של 320 אלף שקל וזאת באמצעות הענקת הטבה של פחית שתיה חינם בכול הזמנה שתבוצע. הקבוצה המיוצגת הינה כל מי אשר קיבל מהרשת דברי פרסום מפרים אשר אינם עומדים בדרישות הדין, 7 שנים אחורה מיום הגשת התובענה ועד להכרעת בית המשפט.

השופטת ביבי שאישרה את הסדר הפשרה, קבעה כי: "אני סבורה שככלל, מנגנון הפיצוי הוא ראוי ומאזן נכונה תכלית פיצוי חברי הקבוצה לבין אי הכבדה מיותרת על נאפיס". עוד קבעה השופטת כי הרשת עשתה זאת, כתקופה מיוחדת בה בשל הטלת הסגר ואיסור הישיבה כמסעדות בתקופת מגפת הקורונה, היא ביקשה להודיע ללקוחותיה שהיא מאפשרת איסוף עצמי ועושה משלוחים ומשכך שלחה מסרונים המיידעים על כך לרשימת הלקוחות הרשומים אצלה.

עו"ד דוד בר חוה שייצג את מסעדת נאפיס מסר בתגובה: "חשוב לזכור כי תקופת מגיפת הקורונה טלטלה את המשק כולו ואת שוק המסעדנות בפרט. עיתות המצוקה שיצרה המגיפה וההתנהלות הלא ברורה מצד הרשויות אילצו את מרשתי לפעול בכל דרך חוקית אפשרית כדי להגן על המסעדה ועל עובדיה, וכפי שניתן לראות מהסדר הפשרה לרשת יש כל כוונה להמשיך ולהיטיב עם החך הישראלי".

לאתר עו"ד דוד בר-חוה לחצו כאן


לצפייה ודירוג כבוד השופטת לימור ביבי


עו"ד דוד בר חוה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות