המדינה הגישה את תגובתה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בעניין ועדת החקירה הממלכתית לעניין כלי השיט. בעתירה טענו העותרים כי ביהמ"ש יורה למדינה לנמק מדוע טרם החלה את עבודתה לא קבעה לו"ז לתחילת העבודה והאם יש גורמים חיצוניים שפועלים על מנת לסכל את עבודת הוועדה ולמנוע את הקמתה.
המדינה, טוענת כי דין העתירה להמחק, וזאת משום שמאז מינוי הוועדה בפברואר האחרון, ננקטו על-ידה פעולות רבות הנדרשות לשם קידום פעילותה, מונה מנהל לוועדה, ננקטו פעולות גיוס כח האדם הנדרש ושלב זה נמצא בישורת האחרונה.
לאחרונה הוחלט כי הוועדה תפעל במקום שיוכשר לצורך פעולתה במחנה תל השומר, כאשר העבודות להכשרת המקום כבר החלו וימשכו מספר שבועות. בינתיים, בתקופת הביניים עד לסיום הכשרת מקום הקבע, קיבלה הוועדה משרדים זמניים במחנה תל השומר, שם חברי הוועדה יקראו וילמדו את החומרים שנאספים ויועברו לעיון הוועדה.
לפיכך, משהוועדה כבר החלה בעבודה בשלבים ראשוניים, וכאשר אותר מקום קבע לפעולת ממנו היא תפעל תוך זמן קצר, אין העתירה אקטואלית ודינה להימחק.
האם ניתן לשמור על פרטיות המשתמשים בקורקינטים שיתופיים?
עוד בחדשות: הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פרסמה מסמך המלצות לשימוש בטוח ומאוזן, תוך שמירת על פרטיות המשתמשים בקורקינטים שיתופיים. בשימוש בכלי תחבורה חשמליים שיתופיים גלומים אתגרי פרטיות משמעותיים, הנובעים בעיקרם מהעברת נתוני מיקום על אודות המשתמשים, וזאת לצד יתרונותיהם, בין היתר, בהגברת הניידות, הפחתת גודש התנועה והפחתת זיהום האוויר.
אחד החששות לפרטיות כתוצאה משימוש בכלי תחבורה מסוג זה הוא שמידע אישי ונתוני מיקום הנשמרים במאגרי המידע של החברות המפעילות את הקורקינט השיתופי, יזלגו לידי צדדים שלישיים, או שייעשה בהם שימוש שחורג מן המטרות אשר לשמן נאסף המידע האמור.
מטרת המסמך שמפרסמת הרשות להגנת הפרטיות, היא להציב זרקור על התופעה, לסקור את דרישות הדין ולהציע המלצות להתנהלות נכונה לשם צמצום הפגיעה בפרטיות המשתמשים. המסמך אינו מבקש למנוע את השימוש בקורקינטים חשמליים שיתופיים אלא לתת כלים להתנהלות נכונה של המשתמשים בהיבטי פרטיות.
____________________________________________________