צעיר מהשומרון נאשם בניסיון רצח של יהודי מת"א

ע"פ האישום, על רקע גל הטרור ניסה המאם סלימאן, 21, לדקור למוות מכר בשל היותו יהודי, גרם לפציעתו הקשה ונמלט מהמקום. הפרקליטות: "אלימות חמורה על רקע לאומני"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

המאם סלימאן, צעיר בן 21 מהשומרון, נאשם בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה. זאת לאחר שדקר אדם בתל אביב, שהכיר טרם האירוע, רק בשל היותו יהודי. לצד כתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של סלימאן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "מדובר", כתבו נציגי הפרקליטות, "בעבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות, תוך שימוש בנשק קר, ובשל היות המתלונן יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי".

מהמתואר בכתב האישום במהלך שנת 2021 הכיר הנאשם, את המתלונן אשר נהג להתנדב בבית תמחוי בתל אביב, אותו הנאשם נהג לפקוד. בין השניים התפתחו יחסי חברות במסגרתם נהג הנאשם להתארח בדירת המתלונן לסעוד במקום ולכבס את בגדיו.

ניסיון רצח

החל מחודש מרץ 2022 פקדו את מדינת ישראל מספר אירועי טרור, שהתבטאו, בין היתר, בפיגועי דקירה וירי נגד אזרחים יהודים. על רקע האירועים גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את המתלונן, וזאת בשל היותו יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי. לאור האמור ב-7 במאי, בשעות הערב, כשהוא שוהה בישראל שלא כדין, הגיע הנאשם לדירתו של המתלונן וביקש להיכנס לדירה תוך שהוא מנצל את חברותם. המתלונן נעתר לבקשה ופנה לחדר השירותים שבדירה. אז ניגש הנאשם אל מטבח הדירה, נטל לידיו סכין ודקר את המתלונן בגבו וזאת בכוונה להמיתו.

המתלונן ניסה להתגונן נעל את דלת השירותים וקרא לעזרה דרך חלון השירותים. הנאשם ברח מהדירה כשהוא מותיר את המתלונן מדמם וכשהסכין נעוצה בגבו. המתלונן פונה לקבלת טיפול רפואי שם הוא נותח ואושפז למשך שבעה ימים

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות: "מדובר בעבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות, תוך שימוש בנשק קר, ובשל היות המתלונן יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי".

לנאשם יוחסו עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, שהייה בישראל שלא כדין.

______________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות