הצעירה הבריטית מפרשת איה נאפה תגישה תביעה נגד הנערים

3 שנים לאחר פרשת האונס בקפריסין, ולאחר שתיק החקירה נגד המעורבים נסגר, הודיע בא כוחה כי היא "נחושה להוציא את הצדק לאור" ועל כן תגיש תביעה בביה"ד האירופי לזכויות אדם
מעיין לביא |
החשודים באונס בקפריסין בעת חזרתם לישראל. צילום: פלאש 90

לא תם ולא נשלם: הצעירה הבריטית שטענה כי נפלה קורבן לאונס של מספר נערים ישראליים באיה נאפה, הודיעה כי תגיש נגדם תביעה בבית הדין האירופי לזכויות אדם, במטרה "להוציא את הצדק לאור", כך פורסם בחדשות 12. על פי הפרסום, התביעה תוגש על רקע טענות כי החקירה בקפריסין הייתה "גדושה במחדלי חקירה". בא כוחם של כמה מהמעורבים, עו"ד ניר יסלוביץ, אמר בתגובה כי "אין שום דבר שמוכיח שהלקוחות שלי ביצעו את המיוחס להם, אני כלל לא מודאג מהעתיד שיבוא".

כזכור, הפרשה נחשפה בקיץ 2019 ועוררה הד ציבורי רב, בישראל ומחוצה לה. הצעירה הבריטית טענה כי נפלה קורבן לאונס של 12 נערים ישראלים בזמן חופשה בקפריסין. תחילה נעצרו הנערים ונחקרו במשטרה בקפריסין, אולם בהמשך שוחררו ותיק החקירה נגדם נסגר. במקביל הואשמה התיירת בתלונת שווא והורשעה בבית המשפט. לפני מספר חודשים היא ערעורה לבית המשפט העליון של קפריסין והרשעתה נמחקה.

עו"ד ניר יסלוביץ: "לא מודאג מהעתיד שיבוא"

כעת מודיע בא כוחה כי בקרוב תוגש מטעמה תביעה נגד הנערים לבית הדין האירופי לזכויות אדם וזאת בטענה כי זכויותיה הופרו בשל חקירה רשלנית ותלונות בדבר עבירות מין לא נחקרו כראוי. " ברור שהתיק גדול במחדלי חקירה", אמר בא כוחה של הצעירה בפרסום בחדשות 12, "אין זה אלא הוגן שתתקיים חקירה של חוקר אובייקטיבי בלתי תלוי". עוד הוסיף: "אנחנו נחושים להשיג צדק עבור הלקוחה שלנו וביחד נגרום לשינוי שיובל לכך שקורבנות עבירות מין יטופלו בצורה הוגנת ברפובליקה של קפריסין בעתיד".

עורך הדין ניר יסלוביץ, שייצג במסגרת הפרשה כמה מהנערים החשודים, אמר בתגובה כי "בית המשפט העליון של קפריסין ביטל את ההרשעה בשל פגמים בניהול המשפט כנגדה, על ידי בית המשפט המחוזי. זה לא אומר שהלקוחות שלי ביצעו עבירות כלשהן נגדה ובוודאי שאין בכך שום דבר שמוכיח שחס וחלילה הלקוחות שלי ביצעו את מה שיוחס להם. לכן, אני בכלל לא מודאג מהעתיד שיבוא".


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות