"11 שנות מאסר על אונס ילדות בכיתה א' זה לא מספיק"

הפרקליטות מערערת על העונש הקל לטענתה שהוטל על יואב בושמיץ, שהורשע בפגיעה מינית בתוך שטח בית ספר במסגרת פעילותו בשנת שירות: "למנוע קורבנות נוספים"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשו של הנאשם יואב בושמיץ שהורשע בביצוע עבירות מין בתשע קטינות בבית ספר יסודי בכיתה א', במסגרת פעילותו בשנת שירות, ונידון לעונש של 11 שנות מאסר בלבד. "הילדות", נכתב בערעור, "נפלו קורבן למאוויו המיניים של הנאשם, במקום אשר אמור להיות עבורן מוגן ומגונן, על ידי אדם שהיה מבחינתן חלק מהצוות החינוכי – דמות סמכותית שמצופה מהן לכבד ואמורה להטיב עמן".

לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, "עונש של אחת עשרה שנות מאסר בגין פגיעה מינית בתשע ילדות בנות שש, שכללה בין היתר ריבוי עבירות אינוס בנסיבות מחמירות בשלוש מהן ועבירה של אינוס בנסיבות מחמירות באחת מהן, אינה משקפת באופן הולם את ההכרה בכך שכל נפגעת היא עולם בפני עצמו ולכל אחת ואחת נגרמו נזקים שילוו אותה בהמשך דרכה".

המדובר בפרשה חריגה בחומרתה, במסגרתה הנאשם, ששימש במסגרת "שנת שירות" סייע בכיתה א' בבית ספר יסודי, ניצל באופן בוטה את האמון שניתן בו ואת פערי הכוחות והגיל, וביצע עבירות מין קשות בתשע ילדות בנות כשש, כולן תלמידות כיתה א'. באמתלה של סיוע לילדות במהלך השיעור, אנס הנאשם ארבע מהן, ולגבי שלוש מתוך ארבע הקטינות, מדובר היה באירועים שחזרו על עצמם. בבנות נוספות מאותה הכיתה, ביצע הנאשם מעשים מגונים חמורים. כמו כן, ביצע הנאשם מעשים מגונים בחלק מהקטינות, בעת שליווה אותן לשירותים, באמתלה של סיוע בשטיפת ידיים.

מאסר ופיצוי למתלוננות

המעשים בוצעו על פני פרק זמן של כשלושה שבועות, רובם בוצעו בתוך הכיתה במהלך שיעור, בנוכחות ילדי הכיתה, מורה וסייעת.

הרכב בית המשפט המחוזי בחיפה, הרשיע את הנאשם ב-10 אישומים בגין ביצוע ריבוי עבירות מין של אינוס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות ועוד, וגזר עליו עונש של 11 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות בסך כולל של 130 אלף שקלים. מכאן הערעור, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבי המשפט העליון להחמיר את עונשו של הנאשם באופן משמעותי.

לעמדת הפרקליטות בערעור, לא ניתן להפריז בחומרת הפגיעה של הנאשם בילדות רכות, אשר זה עתה התחילו את לימודיהן בבית ספר. "הילדות", נכתב בערעור, "נפלו קורבן למאוויו המיניים של הנאשם, במקום אשר אמור להיות עבורן מוגן ומגונן, על ידי אדם שהיה מבחינתן חלק מהצוות החינוכי – דמות סמכותית שמצופה מהן לכבד ואמורה להטיב עמן".

לא בטוח בבית הספר

בערעור צוין, כי "העונש הכולל שנגזר על הנאשם קרוב לעונש ההולם עבור מעשה אינוס אחד בנסיבות החמורות כל כך שבמקרה שבפנינו. אונס של ילדה כה צעירה במהלך שיעור, בשטח בית הספר… לצד הפגיעה הפיזית והנפשית מעצם היותן של המתלוננות קרבנות של עבירת מין, מעשיו של המשיב ערערו מעצם טבעם את היכולת של המתלוננות לתת אמון בסיסי בסביבתן ולחוש בטוחות".

לעמדת הפרקליטות, בית המשפט המחוזי לא נתן משקל מספיק גם למסוכנות חסרת התקדים של הנאשם הנלמדת בראש ובראשונה מהמעשים עצמם- עבירות מין חמורות ביותר שחלקן הגדול בוצע בנוכחות עשרות עדים, מעשים שנעשו תוך ניצול הגישה שיצר לעצמו הנאשם למתלוננות, ניצול המעמד שניתן לו כדמות חינוכית, ניצול פער הגילאים וניצול גילן הצעיר במיוחד של המתלוננות. בהודעת הערעור צוין, כי "שגה בית משפט קמא כשלא נתן משקל מספיק לצורך להגן על הציבור מפניו של המשיב ולהרחיקו לתקופה ארוכה ביותר, שתמנע ככל הניתן פגיעה בקורבנות נוספים".

__________________________________________________

עו״ד רלי אבישר רווה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות