הסתה לטרור אחרי הפיגוע בב"ש: "השבח לאללה"

עבד בראק, 20 משגב שלום, נאשם בביהמ"ש בב"ש ב-4 עבירות של הסתה לטרור, לאחר ששיבח בחשבון האינסטגרם שלו את המחבל שביצע את הפיגוע בעיר
אייל חן |
זירת הפיגוע בבאר שבע, מרץ 2022. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד עבד בראק, 20, משגב שלום, המייחס לו 4 עבירות של הסתה לטרור. בראק שוהה במעצר בית מלא בתנאים מגבילים ונאסר עליו לעשות שימוש ברשתות החברתיות.

על פי כתב האישום, הנאשם שהינו אזרח ותושב ישראל, פירסם בחשבון האינסטגרם שלו לאחר פיגוע בב"ש במהלכו נרצחו 4 אזרחים, דברי שבח ואהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשים נבזים אלו.

בין היתר, פרסם הנאשם סטורי באינסטגרם, סמוך לאחר הפיגוע, בו נכתב: "מבזק – מספר ההרוגים בפיגוע הדקירה בבאר שבע עלה לארבעה", הנאשם הוסיף "אללה ירחמו, גיבור פלסטין", לצד אימוג'י של כפיים, לב ושני דגלי פלסטין.

חשיפה גדולה

כמו כן, כך מפורט בכתב האישום, העלה הנאשם סטורי של שני מקטעי קול, הלקוחים מרשת הקשר של החמאס ובהם נאמר: "אללה אכבר והשבח לאללה, אללה אכבר והשבח לאללה, מספר ההרוגים מקרב המתנחלים בפיגוע ההרואי הכפול בעיר באר שבע עלה לארבעה. מדובר בפיגוע כפול שבוצע על ידי פלסטיני, ליתר דיוק…, הוא דרס קבוצת מתנחלים ולאחר מכן דקר ארבעה מתנחלים. אללה אכבר והשבח לאללה". הנאשם הוסיף "אללה אכבר, אללה אכבר".

בכתב האישום צוין, כי "הפרסומים היו גלויים בסטורי לכ-3,000 עוקביו של הנאשם, זכו לחשיפה ואפשרו לעוקביו לשתף את התכנים ברשתות החברתיות, ולהביע תמיכתם בתכנים".

הנאשם שוחרר בתנאים מגבילים של מעצר בית מלא, איסור יציאה מהארץ, איסור שימוש ברשתות החברתיות והגבלות נוספות.

הוגש כתב אישום נגד מבצעי הפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות

היום (יום ה') פורסם כי לבית משפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר שביצעו את הפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות, בחודש שעבר. בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם ו-5 נוספים נפצעו קשה. כתב האישום שהוגש נגד שני המחבלים מייחס להם רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא חדא (3 עבירות), מעשה טרור של ניסיון רצח בצוותא חדא (5 עבירות), מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא (3 עבירות), מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא (2 עבירות) וכניסה לישראל שלא כדין.

על פי כתב האישום, הנאשמים תכננו לבצע פיגוע רצחני בישראל, זאת ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים, ובמטרה לגרום למותם של יהודים ישראלים באשר הם. לצורך כך, הצטיידו הנאשמים, מבעוד מועד, בסכינים וגרזנים, ונכנסו לישראל שלא כדין ביום העצמאות, ב-5 במאי השנה.

על פי האישום, בהגיעם לעיר אלעד, רצחו הנאשמים את הנהג שהסיע אותם בדקירות סכין מרובות בפניו ובצווארו ומיד לאחר מכן יצאו למסע הרג ברחובות העיר, כשהם חמושים בגרזנים.

במהלך מסע ההרג רצחו הנאשמים 2 קורבנות נוספים וניסו לרצוח 5 אזרחים נוספים כשהם גורמים להם חבלות חמורות ופציעות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם משך 3 ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד נרחב של כוחות הביטחון.

__________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות