נזקו של תובע נבלע בתגמולי המוסד לביטוח לאומי – תביעתו נדחתה

עובד טען כי בזמן עבודתו במפעל בגליל הוא נפצע כשנפגל מגובה בשל רשלנות מעסקיו, אולם ביהמ"ש קבע כי הפיצוי שקיבל מהמדינה מכיל גם תשלום על הנזק שנגרם לו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנצרת דניאל קירס דחה תביעת נזקי גוף של עובד, לאחר שהסכום שנקבע לו כפיצוי נבלע בתגמולי המוסד לביטוח לאומי שקיבל בסכום של למעלה מ-600 אלף שקלים.

השופט קירס הורה לתובע לשלם לנתבעים שכר טרחת עורך דין בסך של 20 אלף שקלים.

התובע טען בכתב התביעה כי בעת שהוא עבד במפעל לייצור תערובת באכסאל בגליל, שבחזקתה או בבעלותה של הנתבעת, הנתבע השני, מנהל העבודה, ביקש ממנו לעלות לגובה של כ-15 מטר, שם היה פתח מתקן לאחסון גרעיני תירס, וזאת על מנת לנקות את פתח המתקן.

נטען כי מנהל העבודה הסביר לתובע כי המתקן ריק לגמרי, ואף לא הזהיר אותו מפני הסכנה הגדולה שבאותה עבודה.

לא הגיש חוו"ד נגדית

לטענת התובע, בהתאם לכך הוא עלה וניגש אל פתח המתקן כדי לנקותו, והתברר לתדהמתו כי המתקן מלא, ותכולתו החלה לצאת ולזרום בחוזקה החוצה.

לטענת התובע הוא ניסה לסגור את דלת הפתח, אך לאור תכולת המתקן שהחלה לצאת בחוזקה, הדבר היה לשווא.

בסופו של דבר – כך לטענת התובע – הוא נזרק ונפל ארצה מאותו גובה, כ-15 מטר, ורק בנס חייו ניצלו.

לטענתו הוא הועסק ללא חגורות בטיחות או יריעות למניעת נפילה מגובה.

הנתבעים הכחישו את נסיבות התאונה הנטענת.

השופט קירס קבע כי התובע הוכיח כי נפל מאזור הרמפה הגבוהה, שהיא גבוהה באופן ניכר מ-3 מטרים ואף הרים את הנטל להצביע על כך שהמעסיקה התרשלה כלפיו וביצעה כלפיו הפרת חובה חקוקה, עוולות אשר גרמו לתאונה בבחינת קשר סיבתי עובדתי ומשפטי ולא קבע לתובע אשם תורם.

אולם, הנתבעים הגישו חוות דעת אקטוארית לפיה ניכויי המל"ל, לרבות ריבית עבור תשלומי עבר עומדים על סך 646 אלף שקלים והתובע לא הגיש חוות דעת נגדית בתחום האקטואריה ולא חקר את המומחה האקטוארי מטעם הנתבעים. לכן, השופט קיבל את חוות הדעת מטעם הנתבעים בתחום האקטוארי ונזקו של התובע נבלע בתגמולי המל"ל.


לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל קירס


עו"ד שירה פינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות