בקשה לייצוגית: האגרה השנתית לרשם החברות נגבתה ביתר

התביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בי-ם מעריכה כי 400 חברות שילמו למדינה מעבר לצורך ודורשת החזר ופיצוי הנאמדים בכ-4 מיליון שקלים
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה על ידי חברת מאסטרקאר בקשה לתביעה ייצוגית נגד המדינה בטענה כי האגרה השנתית לרשם החברות גבוהה מדי. סכום התביעה מוערך בכ־4 מיליון שקלים.

על פי הבקשה, ככל הנראה עקב טעות חישוב שקשורה בהצמדה למדד המחירים לצרכן, גובה המדינה אגרה שנתית לרשם החברות ביתר בגובה 10-1 שקלים. עוד נטען, כי יש בארץ 400 אלף חברות ששילמו את הסכום השגוי, שהוא בממוצע כחמישה שקלים, כלומר תשלום יתר של כשני מיליון שקלים.

לגבי שנת 2020 נטען בבקשה כי נעשתה שגיאה באגרה שנתית מופחתת שם הייתה גביית יתר של שקל אחד (1,137 שקל במקום 1,136 שקל). לגבי השנה שעבר נטען כי המדינה גבתה על רישום חברה שאינה לתועלת הציבור גביית יתר של 10 שקלים. באגרה שנתית מופחתת חלה גביית יתר של 5 שקלים: נגבו 1,133 שקל במקום 1,128 שקל. ב־2022 במסגרת אגרות רישום או מיזוג חברה שאינה לתועלת הציבור נגבו ביתר 10 שקלים – 2,711 במקום 2,701 שקל.

לטענת התובעת היא שילמה אגרה שנתית מופחתת ונגבתה ממנה גביית יתר של 5 ו-6 שקלים והיא מבקשת החזר של 11 שקל וכן פיצוי על הפרת התקנות וגביית סכומים ביתר ושלא כדין וכי ומן הראוי לחייב את המדינה להשיב לכלל הציבור את הסך העודף אשר נגבה על ידה ביתר.

בקשה לייצוגית נגד אל על בעקבות ביטול הטיסות

בשבוע שעבר, על רקע ביטול טיסות אל על בשל סכסוך מתמשך עם הטייסים, הוגשה לביהמ"ש בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת אל על, בסך של למעלה מ-2.5 מיליון שקלים. לטענת המבקש, תושב גבעתיים, הוא היה בגרמניה ושם הודיעו לו כי טיסתו בוטלה.

על פי הבקשה, התובע רכש מאל על כרטיסי טיסה, לו ולאישתו, מברלין לישראל. ב-1 במאי המריא התובע לברלין באמצעות חברת איזי ג׳ט, ואמור היה לשוב לישראל באמצעות אל על ביום חמישי בלילה. לדאבונו של התובע, ביום חמישי בבוקר כשעה לאחר שביצע צ׳ק-אין מקוון לטיסה, הודיעה לו אל על באמצעות מסרון שהגיע לטלפון הנייד שלו, כי הטיסה שתוכננה לשאת אותו בחזרה לישראל, בוטלה.

התובע מבקש מבית המשפט שייתן צו שיורה לאל על ליידע בצורה אפקטיבית את כל לקוחותיה באשר לזכאותם לקבלת שירותי סיוע הנכללים בס׳ 3 לחוק שירותי תעופה, בנסיבות של ביטול טיסה. להורות לאל על לפצות את חברי הקבוצה בסכום השווה לעלותן של ההטבות הנקובות בסעיף 3 לחוק שירותי תעופה, לרבות – לינה, מזון ומשקאות, והעברות לשדה התעופה וממנו, למשך התקופה שבין מועד הטיסה שבוטלה ועד למועד עלייתם על טיסה חלופית וכן להורות לאל על לפצות את חברי הקבוצה בגין חוסר הנוחות ועוגמת הנפש שנגרמו להם עקב ביטול טיסתם המקורית, והטרחה שנגרמה להם כתוצאה מכך.

____________________________________________

עורך דין אדי בליטשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות