חברת הסלולר סרבה לבצע שליחות לבני ברק – תשלם 7,750 שקל פיצוי

החברה טענה בפני הלקוח שהזמין את השירות כי בגלל הקורונה והתחלואה הגבוהה בעיר היא אינה מבצעת משלוחים למקום. במסגרת פשרה עימו הוא יקבל פיצוי והתנצלות
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

המשפט "בני ברק קורונה" עלה לחברת הסלולר 7,750 שקלים, כאשר נציגת השירות סירבה להעביר סים ללקוח החברה לעיר בני ברק למרות שלא היתה מניעת כניסה לעיר ואילו דווקא לדיר אל אסד שהיתה בסגר בשל הקורונה, הסכימה החברה להעביר כרטיס סים.

על פי התביעה, בחור חרדי מבני ברק הזמין בתקופת התפשטות מגיפת הקורונה מחברת תקשורת כרטיס סים כשר לטלפון, נציג השירות מסר כי בעקבות מצב החירות עקב התפשטות נגיף הקורונה לא ניתן לשלוח שליח לבני ברק היות ובני ברק הוכרזה כאזור מוגבל ולא ניתן להיכנס אליה אלא לצורך חיוני. בלית ברירה, סיכם הצעיר עם נציג השירות לשמר את העסקה עד שניתן יהיה לשלוח שליח לבני ברק. בבדיקה שערך בעקבות השיחה הנ"ל, התברר לו להפתעתו, שהדברים שנציג השירות מסר לו אינם נכונים. דהיינו, במועד השיחה לא הוטלה הגבלה לפי ההנחיות לשעת חירום להיכנס לעיר בני ברק לצורך שירותי תקשורת.

פשרה והתנצלות

למרות זאת הוא חיכה בסבלנות שבועיים, עד נמסר לו על ידי פיקוד העורף, כי אין מניעה להיכנס לעיר בני ברק אשר לא נחשבת עוד לאזור מוגבל. ופנה שוב לחברת הסלולר לצורך קבלת הסים על ידי שליח ולמרבה הפלא נציגת השירות מסרה לו שלא ניתן לשלוח שליח לבני ברק ולשאלתו מדוע היא ענתה כי בני ברק "קורונה".

באותו יום הוא התקשר שוב באותו יום לחברה והציג את עצמו כמי שגר בדיר אלאסד עיר שהייתה מוכרזת כאזור מוגבל וזאת להבדל מבני ברק ושאל אם אפשר לשלוח שליח לדיר אל אסד, ונענה על ידי נציגת השירות בחיוב. רק לאחר שבועיים ופניות אל החברה, סופק הסים הכשר.

האיש פנה לסיוע המשפטי במשרד המשפטים, ולאחר בדיקת פרטי המקרה, הוגשה תביעה נגד חברת התקשורת על ידי הסיוע המשפטי, לפי חוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים ובמסגרת הסכם פשרה בין הצדדים שקיבל תוקף פסק דין, הוסכם כי החברה הסלולרית תפצה את התובע בסך 7000 שקלים בתוספת 750 שקלים זיכוי, ואף יעבירו אליו מכתב התנצלות.

_______________________________________

עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות