סיכון מקצועי: השודד נורה כי טעו לחשוב שהוא מחבל

לירן אירני, 26 מי-ם, נאשם כי שדד דוכן של מפעל הפיס בעירו בשבוע שעבר. מהלך המקרה, בעודו חובש כובע, עוטה מסיכה ומחזיק סכין, סבר עובר אורח כי מדובר במפגע
אייל חן |
אילוסטרציה envato

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד לירן אירני, צעיר בן 26, תושב העיר, בגין ביצוע שוד דוכן מפעל פיס בירושלים לפני כשבוע. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, הגיע הנאשם אל דוכן של מפעל הפיס הממוקם בשכונת גילה בירושלים כשהוא חובש לראשו כובע קפוצ'ון ועטה על פניו 'מסיכת קורונה', ובעודו מחזיק בסכין שלופה דפק על השמשה של הדוכן ואמר למוכרת "תביאי כסף תביאי כסף".

בתגובה, כך לפי כתב האישום, החלה המתלוננת לצעוק לעבר הנאשם ללכת מהמקום, תוך שהיא דוחקת את עצמה לפינת הדוכן מחשש מפגיעת הסכין בה. אז, ניסה הנאשם לפתוח את מגירת הכספים והמתלוננת סגרה בחזרה, וחוזר חלילה. לאחר שנזכרה בהדרכה שעברה, שאלה המתלוננת את הנאשם כמה כסף הוא צריך והנאשם ענה "את הכל" ו"תביאי את הכסף", תוך שדפק עם הסכין על השמשה, והושיט שקית. במהלך האמור, הוציא והכניס הנאשם את הסכין לתוך הדוכן ל'מרחק נגיעה' מהמתלוננת שזזה לפינת הדוכן וצרחה.

ניסה להימלט ונפגע

לדרישת הנאשם, הוציאה המתלוננת שטרות שהיו במגירת הכספים, בסך 450 שקלים והכניסה לשקית שהחזיק הנאשם. במקביל, אזרח המחזיק באקדח ברישיון, ששהה בקופת החולים במרכז ושמע אישה שזהותה אינה ידועה צועקת "מחבל", יצא מקופת החולים סמוך לדוכן, הבחין בנאשם מחזיק בסכין השלופה וצעק לו "תעצור". אז, וכשהוא נושא עמו את השקית ובה הכסף, החל הנאשם לרוץ לכיוון רחוב לשם והאזרח בעקבותיו, צעק לעברו בשנית לעצור, ומשלא שעה הנאשם לדרישתו לעצור, כיוון את נשקו לרגלי הנאשם וירה מספר יריות לכיוון פלג גופו התחתון של הנאשם, בסוברו כי מדובר במפגע.

הנאשם הגיע לדוכן מפעל הפיס בשכונת גילה בעיר, כשהוא חובש לראשו כובע, עוטה על פניו מסיכת קורונה ומחזיק בסכין. הנאשם דפק על השמשה של הדוכן וצעק לעובדת המקום להביא לו כסף וכך היא עשתה. במקביל אזרח המחזיק באקדח ברישיון הבחין בנאשם מחזיק בסכין וצעק לו "תעצור", אז הנאשם החל לרוץ ומשלא עצר ירה בו האזרח ברגליו, כשהוא סבור כי מדובר במחבל ולנאשם נגרמו פצע ירי. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של שוד והחזקת סכין שלא כדין.

_____________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות