מי אחראי לגליץ' שגרם לפציעתו של כדורגלן בליגה למקומות עבודה?

השחקן, שהועסק בעיריית בית שמש, נפצע במשחק כדורגל וטען כי על מעסיקתו לפצות אותו. ביהמ"ש דחה את תביעתו: "בפעילות ספורטיבית הסיכון להיפצע ידוע ומוכר"
דנה לווינסקי |
משחק כדורגל
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי, דחתה תביעת נזיקין של אדם שנפצע במשחק כדורגל של הליגה למקומות עבודה, בעת שעבד בעיריית בית שמש, השופטת תהתה, מדוע מקום העבודה צריך לשאת באחריות לגליץ' שעשה שחקן מהקבוצה היריבה וחייבה את התובע בהוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים.

המדובר בתביעה נזיקית בקשר עם נזקי גוף שאירעו לתובע בעקבות פציעתו במשחק קט-רגל בליגת מקומות עבודה. הנזק הגופני ארע בעקבות היתקלות של שחקן הקבוצה היריבה בתובע. השחקן ביצע "גליץ'" ופגע בקרסול רגלו השמאלית של התובע. התובע תבע את מעבידו והמבטחת.

הנתבעות ביקשו לדחות את התביעה וציינו כי מדובר בסיכון רגיל של פעילות ספורט.

השאלה העיקרית שבית המשפט עסק בה האם המעסיקה אחראית לנזק שנגרם לתובע ועל כך השופטת ענתה בשלילה ודחתה את התביעה מאחר והתובע לא הוכיח שמעסיקתו חבה באחריות לנזקיו שכן מדובר בפעילות ספורטיבית והסיכון להיפצע ידוע ומוכר.

סיכון מוכר

"ברור", כתבה השופטת, "כי מעשהו של השחקן היריב היה גורם זר מתערב אשר ניתק את הקשר הסיבתי בין חובות המעביד לבין קרות הנזק. איש לא טען כי נפל ליקוי כלשהו באולם הספורט בו שיחק התובע, אחת לשבוע שבועיים. הפציעה כאמור נגרמה משחקן הקבוצה היריבה. אם פעולת 'הגליץ' הייתה מכוונת להפלת התובע באופן המנוגד לכללי המשחק, הרי שמי שאחראי לכך הוא השחקן השני שכלל לא נתבע ולא העיד.

אם הפגיעה ברגלו של התובע הייתה לא מכוונת, הרי ברור שמדובר בסיכון רגיל במשחק".

השופטת קסלסי הוסיפה: "השחקן הפוגע ביצע מהלך לא חוקי במכוון. אם חברו של התובע ידע שזה לא חוקי, אם השופט הוציא כרטיס אדום, מדוע שאניח שהשחקן היריב לא הכיר את כללי המשחק, ואיזו הדרכה היתה מונעת מעשה מכוון. גם שחקן מקבוצתו של התובע מכיר הכללים, ואף על פי כן מעיד כי הוא לעתים קרובות מפר אותם, מדוע שמקום העבודה או הגוף הספורטאי צריכים לשאת באחריות כלשהי?".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מרים קסלסי


עו"ד שלום בר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות