העיסוק הצדדי של שוטר הסיור – גידול סמים

באסל שחאדה, 28 מירכא, נאשם כי בעודו משרת במשטרה, סחר בית בכפר כסרא והקים בו מעבדה לגידול קנאביס. באחד החדרים נמצאו 85 שתילים במשקל 15 קילו
מעיין לביא |
מעבדת סמים, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד שוטר הסיור באסל שחאדה, בן 28, תושב ירכא בגין אחזקת ויצור סמים זאת לאחר שנתפסה ברשותו מעבדת סמים. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו וזאת, לטענתם, בשל המסוכנות הרבה הנשקפת ממעשיו "בפרט שעה שהוא משמש איש אכיפת חוק, שוטר".

על פי כתב האישום, שכר הנאשם בית בכפר כסרא באוקטובר 2021, במהלך התקופה, ערך הנאשם שינויים בבית וצייד אותו בכלים שונים לצורך גידול סם מסוכן מסוג קנאבוס. באחד מחדרי הבית החזיק הנאשם 85 שתילים של קנבוס אותם גידל, במשקל של 15.56 קילו. בנוסף, לצורך גידול הקנבוס, חיבר הנאשם את הבית, למתקני חברת חשמל בחיבור ישיר, שלא דרך מונה החשמל, באופן שעקף את החיבור התקני של חברת החשמל.

בבקשת המעצר התייחסה הפרקליטות לכך שמסוכנות רבה נשקפת מטיב מעשיו של הנאשם, וזאת כאשר הנאשם מהווה חלק אינטגרלי משרשרת הפצת הסם המסוכן לציבור הרחב. "בפרט", נכתב בבקשת המעצר, "שעה שמשמש איש אכיפת חוק, שוטר". הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטים נגדו.

עוד בפלילים: 5 שנות מאסר למחבלים שנמלטו מכלא גלבוע

שופטת בית המשפט השלום בנצרת, עדי במביליה-איינשטיין, גזרה חמש שנות מאסר לששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בחודש ספטמבר אשתקד וכן קנס של 5,000 שקלים לכל אחד.

חמשת האסירים, זכריא זביידי, יעקוב קאדרי, מוחמד עארדה, מחמוד עארדה, איהם כממג'י ומונאדל אינפיעאת, הורשעו רק בבריחה ממשמורת חוקית. על פי כתב האישום שהוגש נגדם, החל מסוף שנת 2020 ועד ליום הבריחה, חפרו הנאשמים שברחו מנהרה, שהפתח שלה מתחת למקלחת התא. הם הסירו לוח שיש מתחת לכיור, חפרו מתחתיו, והשיבו מדי יום את לוח השיש למקומו על מנת להסתיר את החפירה. המחבלים ביצעו את עבודת החפירה באופן יומיומי, במשמרות שהותאמו לסדר היום בכלא, כדי למנוע את חשיפת תוכנית הבריחה, ותוך שהם משתמשים בכלי חפירה מאולתרים. בהמשך, הוציאו לפועל את תוכנית הבריחה ונתפסו בסופו של יום על ידי כוחות הביטחון.

השופטת עדי במביליה-אינשטיין ציינה כי "פרשה זו עניינה בריחה שלא הייתה כמוה במדינת ישראל. בריחה מתוכננת, שמעורבים בה מספר רב של אסירים/עצורים ושהוצאתה לפועל ארכה תקופה ממושכת עם פעולות הכנה יומיומיות שהובילו לחפירת מנהרת בריחה".

"לא ניתן להתעלם", הוסיפה השופטת בהחלטתה, "מהנזק הציבורי הקשה שנגרם עקב כך, משיתוק חלק מהמדינה לאורך מספר ימים, מן ההוצאות הכלכליות הכרוכות במאמצי האיתור של הבורחים, מן הפגיעה בביטחון הציבור עקב בריחת אסירי עולם ועצורים בעבירות בטחון חמורות וכמובן שלא ניתן להתעלם מן הפגיעה בהרתעה".

______________________________________________

עו"ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות