האם סייעת גן שנהגה באלימות זכאית לפיצויי פיטורין?

אביבית משרקי הועסקה בגן ילדים בנס ציונה ותועדה במצלמות ב-8 מקרי אלימות שונים, אך התיק הפלילי נגדה נסגר. האם תביעתה לקבל פיצויים התקבלה בביהמ"ש?
אייל חן |
אילוסטרציה Envato

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, כאמל אבו קאעוד, קבע כי אביבית משרקי סייעת בגן ילדים בנס ציונה, שתועדה בשמונה מקרים כאשר נהגה באלימות כלפי פעוטות בגן הילדים, לא תקבל פיצויי פיטורין, למרות שהתיק הפלילי נגדה נסגר. השופט אבו קאעוד דחה גם את תביעת בעלי הגן לפיה גרמה לסגירתו מאחר והדברים לא הוכחו.

על פי התביעה, משרקי הועסקה בגן "לגדול בטבע" בשנים 2019-2017 ופוטרה לאחר שצולמה שמונה פעמים נוהגת באלימות כלפי פעוטות בגן, משרקי ביקשה מבית המשפט, פיצויים בסכום של כ-12 אלף שקלים ודמי הודעה מוקדמת בסך 7,622 שקלים.

השופט אבו-קאעוד, שדחה את תביעתה, ציין בהחלטתו כי תשובותיה של משרקי היו מגמתיות, מתחמקות והיא ניסתה כל לאל ידה להקטין ולהגחיך את מעשיה כמי שאינה מודעת לחומרתם, גם עת תשובותיה סתרו חזיתית תיעוד מוסרט. באחד המקרים היא האשימה את הפעוט באומרה שהוא "ילד בעייתי", ובמקרה אחר אמרה שהילדה שהכתה היא בתה, והשופט הדגיש שהדבר אינו מתיר לה לנהוג באלימות.

הפעוטות נזקקו להגנה

בית הדין גם ציין בהחלטתו כי אין משמעות לכך שהתיק הפלילי נגד משרקי נסגר בידי הפרקליטות מחוסר ראיות מאחר ובמישור האזרחי יש די ראיות לכך שהיא ביצעה הפרת משמעת חמורה ומדובר באחד מן המקרים החריגים והחמורים המצדיקים שלילה מלאה של הפיצויים ודמי ההודעה.

"מסייעת בגן ילדים, הצמודה לילדי הגן משך כל שעות שהותם במעון, ותפקידיה כוללים מגוון רחב של פעולות הקשורות לגופם ונפשם העדינה של הפעוטות, מצופה מידה גבוהה של רגישות, אמפטיה, סבלנות ואורך רוח. הורים שמפקידים את היקרים להם מכל בידי הסייעת, מצפים כי היא תעטוף אותם בחום ואהבה, תשמור עליהם מכל משמר, תשגיח עליהם בשבע עיניים שחלילה לא יאונה להם כל רע, שתגרה את האינטליגנציה שלהם ותסייע בהתפתחותם הטבעית", כתב השופט אבו קאעוד בהחלטתו.

השופט הוסיף: "תחת זאת, בסרטונים שהונחו לפנינו, התובעת נצפתה נוהגת באלימות בפעוטות חסרי הישע שהופקדו בידיה, בחוסר סבלנות, ללא רגישות ואמפתיה, בזלזול ובחוסר אכפתיות ובמקום עטיפת הפעוטות ביד מלטפת, הם נזקקו להגנה ממנה".

בסיכומו של דבר בית הדין הורה אבו-קאעוד לחברת הפניקס להחזיר לגן את ההפקדות שביצע לפיצויים עבור משרקי וגם דחה את תביעתה לפיצוי של 100 אלף שקל בטענה ללשון הרע מצד בעלי הגן, מאחר והתובעת אינה מסוגלת היתה להצביע על אמירות שכאלה.

השופט גם דחה את התביעה שמנגד שהגיש בעל הגן, בטענה שמשרקי גרמה לסגירת הגן והוציאה לשון הרע נגדו. על פי קביעת השופט בעלי הגן לא הוכיח את טענתו בדבר ירידת מספר הנרשמים ואת הקשר בינה לבין מעשיה של משרקי, ולא הגיש לבית המשפט את הפרסומים המכפישים הנטענים.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט כאמל אבו קאעוד

_________________________________________________

עו"ד שלום בר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות