דקר אחות בביה"ח – נידון ל-8 שנות מאסר

מטופל שאושפז במרכז הגריאטרי שמואל הרופא גרם לפציעתה הקשה של העובדת לאחר שלא היה מרוצה מהטיפול בו. ביהמ"ש: "מעשה חמור שתוכנן מראש"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, מיכל ברנט, גזרה שמונה שנות מאסר על אושייר באחיט, שהורשע בביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה ואיומים. זאת לאחר שדקר אחות שעבדה במרכז רפואי בו היה מאושפז. כמו כן הטיל בית המשפט על הנאשם תשלום פיצויים בגובה של 110 אלף שקלים למתלוננת. "נסיבות ביצוע העבירה הן חמורות, ביותר. העבירה הופנתה כנגד אשת צוות רפואי שעה שזו עסקה במסירות במלאכתה", כתבה השופטת ברנט בגזר הדין.

מכתב האישום, עלה כי הנאשם, תושב סודן, היה בעל רישיון זמני לישיבת ביקור בישראל. במהלך תקופה בה שהה בארץ, אושפז הנאשם מספר חודשים במרכז הרפואי הגריאטרי "שמואל הרופא", כאשר במהלך אשפוזו ניסה הנאשם להתאבד באמצעות התחשמלות.

כתוצאה מכך, נגרמה לו כוויה חמורה אשר הצריכה את כריתת כף ידו הימנית. הנאשם כעס על הצוות הרפואי, כיוון שסבר שלא היה צורך בכריתת כף ידו וכן בשל סירובו של בית החולים להאריך את תקופת האשפוז שלו. לאור האמור ומתוך בכוונה לפגוע בעובדי בית החולים, הגיע הנאשם כשהוא מצויד בסכין, נכנס למחלקה בה היה מאושפז וצעד לעבר עמדת האחיות בה עבדה באותה העת א.א. אז דקר אותה הנאשם בעוצמה רבה דקירה עמוקה בבטנה.

הפרקליטות: "בלי סלחנות"

כתוצאה מהדקירה, כך לפי האישום, נגרמו למעי האחות מספר רב של פגיעות והיא הובלה במצב קשה לבית החולים אסף הרופא, שם עברה שני ניתוחים וטיפולים רפואיים נוספים. האחות אושפזה במשך פרק זמן ממושך בטיפול נמרץ שבחלק מהזמן הייתה מורדמת ומונשמת, גם לאחר שחרורה נדרשה להמשך טיפול.

במסגרת הטיעונים לעונש, טענה הפרקליטות כי מדובר במקרה חריג בחומרתו, שכן הנאשם תקף את אשת הצוות הרפואי באופן שגרם לה לנזק חמור לטווח הארוך ואף כמעט הביא למותה.

"בית המשפט", כך טענו נציגי הפרקליטות, "התבקש להעביר מסר חד משמעי, שלפיו אל לאיש לפגוע בצוות רפואי בעת מילוי תפקידו. נטען כי על בית המשפט להגן על הצוות הרפואי, שמלאכתו קשה וכמעט בלתי אפשרית ממילא, ולא לבטא אף לא מידה קלה של סלחנות, בוודאי כשמדובר במקרה כה חמור שבו נגרם נזק משמעותי כל כך וכששאלת השיקום אינה רלוונטית כלל. במקרה כה חריג בחומרתו חובה להשית גם ענישה חריגה בחומרתה".

השופטת ברנט קבעה בגזר הדין כי "נסיבות ביצוע העבירה הן חמורות, ביותר. העבירה הופנתה כנגד אשת צוות רפואי שעה שזו עסקה במסירות במלאכתה". לצד זאת נקבע כי "הנזקים שנגרמו לנפגעת העבירה הם חמורים ביותר…בעניין נסיבות ביצוע העבירה, מדובר במעשה שתוכנן מראש. הנאשם הגיע לבית החולים 'שמואל הרופא' כשהוא מצויד בסכין ויודע לאן בכוונתו להגיע – המחלקה שבה אושפז בעבר. אין מדובר באובדן עשתונות רגעי".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברנט

___________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות