4 עוכבו לחקירה בחשד שהפעילו אתר פסולת לא חוקי באבו סנאן

המשטרה הירוקה ממשיכה לפעול נגד מתחמי פסולת פיראטיים ובתום חקירה סמויה פשטה על אתר בצפון בחשד לפגיעה בסביבה וכי מפעיליו סיכנו את בריאות הציבור
אייל חן |
פסולת בניין. אילוסטרציה envato

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פעלה מול אתר פסולת לא חוקי ביישוב אבו סנאן שבצפון הארץ, ארבעה חשודים עוכבו לחקירה ו-3 כלים נתפסו. במשרד מדגישים כי השלכות פסולת אלו התרחשו בסביבה מוכת מפגעי פסולת, והחמירו את המצב הסביבתי ואת הסיכון לבריאות הציבור.

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומחוז צפון של המשרד, בשיתוף איגוד ערים גליל מערבי, פעלו בחודש אפריל כנגד אתר פסולת פיראטי ביישוב אבו סנאן, שהשליך פסולת בניגוד לחוק ברשות הרבים.

בסיור שערכה המשטרה הירוקה באזור עלו החשדות על הפעלת אתר הטמנת פסולת לא חוקי, שבו מושלכת ומוטמנת פסולת. על כן, החלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירת האירוע, שכללה תצפיות בשטח ותיעוד של העבירות. במשך מספר שבועות תיעדו הכוחות 3 משאיות אשר היו מעורבות בכ-20 השלכות, וכן מחפרון אשר הטמין את הפסולת.

בתום החקירה הסמויה, פשטו הכוחות על האתר, תפסו 3 כלים ששימשו לביצוע העבירות ועיכבו לחקירה ארבעה חשודים, בהם בעל השטח. סביב היישוב קיימים מפגעי פסולת רבים ומחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה ניהל חקירה מול הרשות המקומית בנושא. בימים אלו בוחן המשרד את ממצאי החקירה, ויפעל בהתאם לסמכויותיו.

4 עצורים בחשד להטמנת פסולת לא חוקית

בשבוע שעבר יצאו המשרד להגנת הסביבה והמשטרה במחוז חוף לפעולה רחבת היקף מול אתר הטמנת פסולת לא חוקית בבקעת הירדן בו התנהלה על פי החשד מערכת הטמנת פסולת פיראטית מאורגנת; בפעילות נעצרו ונחקרו 4 חשודים, 6 כלים ששימשו לביצוע העבירות נתפסו; נחקרות עבירות הלבנת הון, זיוף ושימוש במסמכים מזויפים.

בחודשים האחרונים, ניהלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה חקירה מול החשודים, שהחלה במעקב אחר חשד לפעילות בלתי חוקית של העברת פסולת ביתית, מתחנת המעבר של עיריית אום אל פאחם אל השטחים.

נמצא, כי המשאיות מובילות פסולת, מתחנת המעבר א.א. פחם אל חוות יריחו-גד"ש נערן, הנמצאת בבקעה צפונית לישוב נעמ"ה ודרומית לישוב עוג'ה, ומוטמנת במקום באופן בלתי חוקי. מבדיקות לאיתור מקור הפסולת, עלה החשד כי הפסולת מגיעה בעיקרה מתחנת מעבר דנו (חיפה), מאתר חירייה ומתחנת המעבר באום אל פאחם.

הכוחות יצאו לפעולת אכיפה רחבת היקף בשישה אתרים במקביל, בין היתר באתר הטמנת פסולת לא חוקי וחריג בגודלו בחוות יריחו. על פי החשד, הפעילו החשודים אתרי הטמנה פיראטיים שקלטו פסולת ממקורות שונים ברחבי הארץ.

______________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות