תושב אום אל פאחם נאשם בגרימת מותו ברשלנות של רוכב אופנוע

בתאונה שהתרחשה בפברואר האחרון, סמוך למחלף הסירה, סטה מוחמד מחאג'נה מנתיבו והתנגש במתנדב מד"א עופר קרוגמן ז"ל שנפצע אנושות ומותו נקבע בביה"ח
רונן לוי |
צילום: פלאש 90

לבית המשפט לתעבורה בבת ים הוגש כתב אישום כנגד מוחמד מחאג'נה, בן 26 מאום אל פאחם, בגין גרימת מוות ברשלנות של רוכב אופנוע סמוך למחלף הסירה. על פי האישום, בנהיגתו הרשלנית גרם הנאשם למותו של רוכב האופנוע עופר קרוגמן ז"ל, מתנדב מד"א שנפצע אנושות בתאונה ונפטר לאחר מכן בבית החולים. בפרקליטות מבקשים לפסול את רישיונו של הנאשם עד תום ההליכים ובבקשה שהגישו לבית המשפט ציינו כי "המשך נהיגתו מהווה סכנה לציבור" וכי מחאג'נה "אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

על פי כתב האישום, בחודש פברואר האחרון נהג הנאשם בנתיב תחבורה ציבורית בסמוך למחלף הסירה, במהלך נסיעתו הבחין הנאשם שכלי הרכב הנוסע לפניו האט ואותת ימינה. בתגובה לכך, סטה הנאשם שמאלה בפתאומיות והמשיך בסטייה חדה אל הנתיב השמאלי ביותר בכביש, בלא שהוא הביט כלל במראת הצד ותוך שהוא חוסם את נתיב נסיעתו של המנוח, אשר באותה העת רכב על אופנועו.

כתוצאה מהחסימה התנגש המנוח ברכבו של הנאשם, הוטל מעל האופנוע והוטח אל אספלט הכביש. במקביל, נהדף האופנוע לעבר מעקה הביטחון שמשמאל לכביש, עד לעצירתו המוחלטת בין נתיבי הכביש. כתוצאה מהתאונה נגרמו למנוח חבלות קשות והוא פונה במצב אנוש לבית החולים, שם נקבע מותו.

לא מודע לאחריותו כנהג

קרוגמן התנדב במשך שנים רבות  בתחנת מד"א בתל אביב. הוא החל את דרכו בארגון בשנות ה-80, ועבר בין היתר קורס חובשים וחובשי נת"ן וקורס פרמדיקים. בשנותיו האחרונות התנדב ככונן רכוב על אופנוע מד"א ובניידת טיפול נמרץ.

במסגרת הבקשה לפסילת רישיונו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים ציינה הפרקליטות כי "אופן נהיגתו של המשיב, אשר נהג ברכבו ברשלנות ותוך הפרת חובותיו כלפי המשתמשים האחרים בדרך – יש בהם כדי להעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך". עוד ציינו בפרקליטות "כי המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".

___________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות