ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') תמיר הימן נבחר למנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS)

הימן מחליף את תת אלוף במיל אודי דקל ששימש בתפקיד זה כעשור; המינוי כיו"ר הוועד המנהל של המכון למחקרי ביטחון לאומי מבשר על העמקת והרחבת המחקר הביטחוני והעצמת ההשפעה על המדיניות

סר פרנק לואי, יו"ר הוועד המנהל של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), אוניברסיטת תל אביב, הודיע היום על מינויו של ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') תמיר הימן למנהל המכון. האלוף הימן ייכנס לתפקידו ב-15 למאי 2022 ויחליף את תא"ל (מיל') אודי דקל.

הוועד המנהל וראש המכון, פרופ' מנואל טרכטנברג, הפקידו בידיו של האלוף הימן לפתח ולהרחיב את אסטרטגיית המחקר של המכון, תוך שילוב ניסיונו הצבאי, המחקרי והמודיעיני העשיר עם התפיסה הרחבה של ביטחון לאומי שמוביל ראש המכון פרופ' טרכטנברג. שילוב זה יאפשר לקדם פעילות מחקרית מערכתית ורב-תחומית, אשר תעצים את יכולתו של המכון להשפיע על עיצוב המדיניות הישראלית אל מול האתגרים הביטחוניים הגדולים שעומדים לפנינו.

תא"ל (מיל') אודי דקל שימש כמנהל המכון משנת 2012 במסירות ובמקצוענות ראויות לכל שבח, אשר זיכו אותו בהערכה גדולה בחוגים רחבים של מערכת הביטחון בישראל. דקל ימשיך למלא תפקיד מרכזי במכון, בפרט בהובלת הפעילות המחקרית בתחום הפלסטיני ובקיום דיאלוגים אסטרטגיים מול מכוני מחקר אחרים.

האלוף (מיל') הימן מילא במהלך 34 שנות שירותו בצה"ל שורה של תפקידי פיקוד בזרוע היבשה (שריון וחי״ר). לתמיר ניסיון מבצעי בלחימה ברצועת הביטחון ובזירה הפלסטינית. לאחר מלחמת לבנון השנייה הוביל את הפקת הלקחים בפיקוד הצפון בתפקיד קצין האג"ם של הפיקוד. בשנת 2008 מונה למפקד אוגדת מילואים ופיקד במקביל על קורסי הפיקוד הבכירים של זרוע היבשה. בשנת 2011 מונה למפקד אוגדת רמת הגולן בתקופת מלחמת האזרחים בסוריה ופיתח את שינוי תפיסת ההגנה ברמת הגולן לאור המצב החדש. תמיר הצטרף למטה הכללי של צה״ל בשנת 2015 ושירת כמפקד המכללה לביטחון לאומי ובמקביל היה גם מפקד הגיס הצפוני, שם הוביל את תרגיל הגיס הגדול ביותר שבוצע בצה״ל. ב2018 מונה לראש אגף המודיעין ה 22. תקופת שירותו באגף המודיעין התאפיינה במתיחות מתמשכת בזירה הפלסטינית שראשיתה בתהלוכות הגדר, עברה דרך סיכול ראש הג'האד האסלאמי בעזה (באהא אבו אל עטא) ושיאה במבצע שומר החומות. תקופה זו גם אופיינה בהתמודדות עצימה מול איראן- החל מחילופי האש הישירים עם כח קודס במאי 2018, דרך סיכולו של מפקד כח קודס ובמספר גדול של מבצעים על אדמת סוריה ואיראן הן לצמצום ההתבססות האיראנית בסוריה, והן בהתמודדות עם האתגר האיראני המתפתח בכל המזרח התיכון.

תמיר הוביל באגף המודיעין את מהפכת המודיעין הרב תחומי ואת מהפכת מפעל המידע האחוד הרותם יכולות בינה מלאכותית לצורך אפקטיביות מודיעינית. תמיר הינו בעל תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה ותואר שני מהמכללה לביטחון לאומי.

סר פרנק לואי, יו"ר הוועד המנהל של המכון ציין לרגל המינוי: "אני שמח לברך על הצטרפותה של דמות בכירה נוספת למכון. אני סמוך ובטוח כי בזכות ניסיונו הצבאי והמודיעיני העשיר של האלוף תמיר הימן, הוא יהווה חיזוק משמעותי עבור המכון בהובלתו המקצועית ובמצוינת בתחום המחקר. בהזדמנות זו, אני רוצה להביע בשם הוועד המנהל הכרת תודה עמוקה לתא"ל (מיל') אודי דקל על עשייה רוויית הישגים והצלחות".

פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המכון: "האלוף (מיל') תמיר הימן מביא אתו ניסיון נרחב ומגוון שצבר במהלך עשרות שנות שירותו בצה"ל, כלוחם וקצין בשריון, כמפקד המכללות הצבאיות ובתפקידי פיקוד בכירים, אשר שיאם שירותו כראש אמ"ן עד לפרישתו מצה"ל לפני כחצי שנה. אין ספק שהצטרפותו למכון למחקרי ביטחון לאומי בתפקיד מרכזי תעצים מאד את יכולות המכון, ותאפשר להרחיב ולהעמיק את עשייתנו למען ביטחון ישראל. אשרינו כי זכינו בו. כמו כן אני שמח מאוד שתא"ל (מיל') אודי דקל ימשיך לתרום למכון, שכן הוא מהווה עמוד תווך של הפעילות המחקרית של המכון, ומחולל מרכזי של מעמדו הבולט של המכון בארץ ובעולם."

האלוף (מיל') תמיר הימן הביע את תודתו לוועד המנהל ובפרט לסר פרנק לואי על האמון שנתן לו, וכן לראש המכון, פרופ' מנואל טרכטנברג, על ההזדמנות להוביל את תפיסת המחקר החדשנית של המכון. האלוף תמיר הימן: " אני רואה ערך רב במחקר מוכוון השפעה על מדיניות ומוצא שניתן ליישם את תפיסת המחקר הרב תחומי מוכוון משימה שמימשנו באמ״ן גם במכון. מחקר המשלב תחומי תוכן שונים, ותכליתו ההשפעה על המדיניות לצורך שיפור הביטחון הלאומי של ישראל. הנושא השני שיודגש הוא עדכניות המחקר והתאמתו לעידן המידע והידע. נחשוב יחדיו איך ניתן להשתלב במהפכה הזאת ואיך ניתן לנצלה למימוש טוב יותר של תכלית המכון".

עוד הוסיף הימן על תא"ל אודי דקל: "הכרותי עם אודי הולכת שנים רבות אחורה ואני מעריך אותו מאוד. הוא מוכר כאחד האנשים המבריקים באגף התכנון בצה"ל, והייתה לי הזכות לעבוד עמו. אודי ימשיך להיות חלק מרכזי ויתרום למצוינותו ומורשתו המפוארת של מכון בתחומי הלבה שבו יתמקד ויעסוק".

על המכון למחקרי ביטחון לאומי
משימתו של המכון למחקרי ביטחון לאומי היא לחזק את הביטחון הלאומי של ישראל ולסייע להבטיח את עתידה כמדינה יהודית ודמוקרטית. המכון למחקרי ביטחון לאומי, שמדורג כמכון החשיבה המוביל בישראל וכאחד מ-12 המכונים המובילים בעולם בנושאי מדיניות וביטחון לאומי, מפעיל צוות חשיבה עצמאי ובלתי תלוי שעוסק בסוגיות האסטרטגיות המרכזיות שעל סדר היום הביטחוני והלאומי של ישראל.
המכון שם לו למטרה להשכיל, להשפיע ולשרת, כגוף עצמאי באוניברסיטת תל אביב ובעל קול ברור, את מקבלי ההחלטות בדרגים הגבוהים ביותר בישראל ומחוצה לה. באמצעות מעורבותו העמוקה בשיח הציבורי ומחקריו מוכווני המדיניות, שואף המכון לזהות הזדמנויות למדיניות ולהציע פתרונות יצירתיים לאתגרי הביטחון הלאומי שניצבים בפני ישראל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות