"מצאנו את האקדחים בזבל" – התירוץ המוזר של נאשמים בהחזקת נשק

שני שב"חים, תושבי בית לחם נתפסו סמוך לפזורה הבדואית כשברכבם 20 כלי נשק ותחמושת, נאשמים בביהמ"ש בשלל עבירות. בחקירתם סיפקו הסבר תמוהה למעשיהם
אייל חן |
אקדח, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגש כתב אישום נגד שני תושבי בית לחם, אשר נכנסו לישראל ללא היתר כדין ונתפסו בכביש הסמוך לפזורה הבדואית, כשברכבם נשקים רבים עם מחסניות. בחקירתם טענו השניים כי מצאו את האקדחים בהר זבל, אולם בפרקליטות סבורים כי הסבר זה אינו הנכון ומבקשים להאריך את מעצרם עד תום ההליכים. "אם ישוחררו המשיבים קיים סיכון רב שיחזרו ויבצעו עבירות ויסכן את כלל הציבור וכן קיים יסוד סביר לחשש כי אם ישוחרר ינסו לשבש הליכי משפט ולהתחמק מהדין", כך צוין בבקשת המעצר שהוגשה בעניינם של השניים לבית המשפט.

על פי כתב האישום, הנאשמים מוסא אלסואארקה וסעד סוארכה הם תושבי יהודה ושומרון, אשר לא היו בעלי היתר כניסה לישראל והנאשם שנהג ברכב, מעולם לא החזיק ברישיון נהיגה כדין.

הר של זבל?

בתחילת החודש, בשעות הערב, על כביש 80 סמוך לפזורה הבדואית, נעצרו הנאשמים ע"י משטרת ישראל, כשברכבם על הרצפה ליד מושב הנוסע הקדמי, 2 שקיות ובהן 20 אקדחים מסוגים שונים ו-20 מחסניות תואמות. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות נשק (נשיאה והובלה), כניסה ושהיה בלתי חוקית. בנוסף, לאחד מהם מיוחסת גם עבירה של נהיגה ללא רישיון.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם וצוין כי אחד מהם טען בחקירותיו כי מצא את הנשקים והמחסניות בהר של זבל ואילו חברו טען בחקירותיו כי ישן לאורך כל הנסיעה.

"כנגד המשיבים קמה עילת מעצר שכן מדובר בעבירת נשק והנאשמים נשאו נשקים רבים כולל מחסניות, מעשיהם של המשיבים מלמדים על מסוכנות גבוהה. אם ישוחררו המשיבים קיים סיכון רב שיחזרו ויבצעו עבירות ויסכן את כלל הציבור וכן קיים יסוד סביר לחשש כי אם ישוחרר ינסו לשבש הליכי משפט ולהתחמק מהדין. כמתואר בכתב האישום המשיבים הינם תושבי בית לחם אשר נכנסו ושהו בישראל ללא היתר כדין", כך נכתב בבקשת המעצר שהגישה הפרקליטות לבית המשפט.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות