מועדון החשפנות לא יקבל רישיון עסק: "ניצול מחפיר"

ביהמ"ש המחוזי קיבל את עמדת המדינה ודחה את בקשת המועדון התל אביבי לקבלת היתר: "אין מקום לאפשר זאת למקום שנותן יד לביצוע מעשים מיניים חמורים"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את עמדת המדינה ודחה עתירה לקבלת רישיון עסק להפעלת מועדון חשפנות בתל אביב וחייב את העותרת בתשלום הוצאות לטובת המדינה, בסך של 18 אלף שקלים. בפסק הדין, צוין כי "עולה תמונה מזעזעת של מעשים מיניים רבים ממשיים וניצול מחפיר שנעשה באופן גלוי בחלל המועדון בעובדות המקום לסיפוק מיני… אין מקום למתן רישיון לעסק שכזה שמנהלו, יהיה מי שיהיה, נותן יד לביצוע מעשים מיניים חמורים שכאלו המתבצעים לעיני כל במועדון…".

העותרת ילנה אלקין הגישה מעת לעת בקשה לקבל רישיון לשם הפעלת מועדון חשפנות, וסורבה. זאת לאחר שבעבר פעל באותו מקום מועדון חשפנות אחר, שנוהל על ידי גיסתה, שי לי אבנבך, ואשר נסגר בצו שיפוטי, לאחר שאבנבך הורשעה בביצוע עבירות הקשורות עם הפעלת מועדון חשפנות, ונידונה למאסר בפועל.

בסמוך לסגירתו, הגישה העותרת בקשה לקבלת רישיון להפעלת מועדון חשפנות, אך המשטרה סירבה לבקשה, לאחר שממידע שהיה בידיה עלה כי העותרת אינה הבעלים בפועל, אלא משמשת כסות לאבנבך. למרות הסירוב, בית העסק המשיך לפעול, וזאת עד לסגירת המועדון בצו השיפוטי במהלך 2020. לאחר סגירת המקום, הגישה העותרת בקשות חדשות להפעלת המועדון.

עסק רגיש

בסיכומו של דבר, בית המשפט המחוזי קיבל את כלל טענות המשטרה, בהן את הטענה כי מועדון חשפנות הינו עסק רגיש, אשר מועד לפורענות ולביצוע עבירות פליליות, ולניצול נשים מוחלשות. כמו כן, קיבל בית המשפט גם את הטענה, כי העותרת שהייתה אמורה לפקח על הפעלתו של המועדון ואף התחייבה בפני המשטרה שלא לבצע פעולות אסורות כשלה בכך, ולכן אין לתת בה אמון, שאף עשתה דין עצמי והמשיכה להפעיל את המועדון גם ללא רישיון עסק. כן נלקח בחשבון המידע לגבי היותה של העותרת משמשת כסות לגורם אחר.

"יש ממש בטענות המשטרה לכך שקיימות ראיות מנהליות מספקיות לכך שהעותרת הייתה מעורבת במעשים פלילים של זנות ותועבה וכן ששימשה כסות לאחר…ויודגש בן אם העותרת שימשה כמנהלת העסק בזמן שבוצעו מעשים מיניים אלו,…ובין אם ככסות…, אין מקום למתן רישיון לעסק שכזה שמנהלו, יהיה מי שיהיה, נותן יד לביצוע מעשים מיניים חמורים שכאלו המתבצעים לעיני כל במועדון…", נכתב בהחלטת בית המשפט.

___________________________________________________________

עו"ד יעל מנדלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות