אושר בוועדת שרים לחקיקה: הצעת חוק לאיסור אלימות בספורט

התזכיר יאפשר למשטרה לתת קנסות מנהליים וירחיב סמכויות הרחקה מהמגרשים במטרה להרתיע אוהדים מתפרעים. שר המשפטים: "לנקוט מדיניות תקיפה גם בביהמ"ש"
אייל חן |
אלימות בין אוהדי בית"ר, דצמבר 2020. צילום: פלאש 90
אלימות בין אוהדי בית"ר, דצמבר 2020. צילום: פלאש 90

תזכיר החוק לאיסור אלימות בספורט עבר בוועדת השרים לחקיקה ובהמשך יעלה לאישור במליאת הכנסת. עם פתיחת המושב ובישיבת השרים הראשונה לאחר פגרת הכנסת, החוק עלה לוועדה ובכך הופך למטרה עליונה בסדר היום. תיקון החוק לאיסור אלימות בספורט כולל כמה צעדים משמעותיים שיובילו לקידום המאבק באלימות במגרשים ובאצטדיונים. שר המשפטים גדעון סער אמר באשר להצעת החוק כי היא חלק מהפעילות למיגור האלימות במגרשי הספורט, אלימות שפוגעות בערכיו. "אני קורא", אמר השר, "גם לבתי המשפט לנקוט מדיניות תקיפה למיגור האלימות בספורט״.

במרכז החוק: המשטרה תוכל לראשונה לתת קנסות מנהליים, דבר אשר יתרום להרתעת המתפרעים. כמו כן, הרחבת סמכויות ההרחקה מהמגרשים תגביר את שימוש המשטרה בצווי הרחקה מהמגרשים, כשהמטרה הברורה היא יותר הרחקות של אוהדים אלימים ומתפרעים, ולתקופות ארוכות יותר.

כלים להתמודד עם האלימות במגרשים

מדובר בכלים משמעותיים שיקנו לגורמי אכיפת החוק אפשרות להתמודד עם האלימות במגרשים. בשיתוף פעולה ייחודי בין שלושת המשרדים ובהובלת שרי התרבות והספורט, המשפטים וביטחון הפנים יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים, התכנית למיגור האלימות בספורט תחל עם סיום החקיקה. התכנית צפויה להתרחב בהמשך לצעדים נוספים, כל זאת כדי להבטיח מגוון כלים לצמצום האלימות. קידום התכנית התבצע אודות לעבודת המטה המאומצת של המשרדים בחודשים האחרונים.

שר המשפטים גדעון סער אמר כי ״אנו פועלים ביחד למגר את האלימות במגרשי הספורט הפוגעת אנושות בערכי הספורט. התכנית תביא למדיניות אפקטיבית יותר, המבוססת על קנסות והרחקה מהמגרשים של אוהדים אלימים. אני קורא גם לבתי המשפט לנקוט מדיניות תקיפה למיגור האלימות בספורט״.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "מיגור האלימות בספורט היא משימה חשובה מאוד עבור החברה הישראלית. ספורט הוא חלק מתרבות, ולא ייתכן שלמגרשים יגיעו גורמים אלימים שמטרתם לפגוע בחוויה, להתסיס ולהתפרע. נגד הגורמים האלימים הללו עלינו להכביד את הענישה. ספורט אמור להיות חגיגה וחוויה תרבותית לצעירים, מבוגרים, ומשפחות כאחת, ותיקון החוק לאיסור אלימות בספורט – עם הצעדים שהוכנסו בו – הוא שלב נוסף בדרך להבטיח זאת".

___________________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות