סוף לפרשת נתיבי ישראל? גז"ד לנאשם במתן שוחד למנכ"ל לשעבר

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר 12 חודשי מאסר על יהודה בוזגלו, שהודה והורשע בעבירות שחיתות. כ-10 מיליון שקלים יחולטו מכספי החברת ביבי כבישים שבבעלותו
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר אלכס ויז'ניצר נידון למאסר
אלכס ויז'ניצר בתפקידו כמנכ"ל נת"י לצד רה"מ בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דנה מרשק מרום, גזר את דינם של יהודה בוזגלו וחברת ביבי כבישים שבבעלותו, לאחר שהורשעו בהתאם להודאתם במתן שוחד בסך של 1.1 מיליון שקלים למי ששימש בשעתו מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, אלכס ויז'ניצר. בית המשפט גזר על בוזגלו 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן חילט לנאשמים כ-10 מיליון שקלים.

במסגרת פרשת השחיתות בנתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) הודו הנאשמים בכתב אישום מתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון לאחר מו"מ אינטנסיבי. ההסדר כלל הסכמה לעניין גובה החילוט, אך לא לעניין רכיב המאסר בפועל. במסגרת גזר הדין אימץ בית המשפט את עמדת הפרקליטות באשר למתחם העונש ההולם, אך מצא לנכון לחרוג ממנו לקולה משיקולי צדק בשל מצבו הרפואי של הנאשם ושל בני משפחתו והורה על חילוט סך של כ- 10 מיליון שקלים.

הכספים יחולטו

בנוסף, דחה בית המשפט את בקשתם של שני טוענים לזכות לשחרר לידיהם מיליוני שקלים מתוך הכספים. בין הטוענים נמצא גם משרד ד"ר עו"ד משה ויינברג ושות', שייצג את חברת ביבי כבישים עפר ופיתוח בע"מ בהליך אזרחי נגד רכבת ישראל, בסופו נפסקו לטובת החברה, למעלה מ-8 מיליון שקלים.

בית המשפט המחוזי, דחה את הבקשה והורה על חילוט הכספים זאת לאחר שקבע שאין מקום להבחין בין חובותיו של נאשם כלפי עורך דינו לבין חובותיו כלפי נושים אחרים לעניין חילוט כספים, ועל אף שהשירות שסיפק לנאשמת בהליכים האזרחיים תרם תרומה מכרעת להיווצרות הזכות לכספים בידי החברה.

פרשת השחיתות בחברה הממשלתית

ביוני שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את אלכס ויז'ניצר, המנכ"ל לשעבר של חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ), ויז'ניצר הורשע על פי הודאתו בעבירה של בקשת שוחד. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה וסנגוריו של ויז'ניצר הגיעו להסדר טיעון לפיו יגזרו על ויז'ניצר שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן קנס בסך 850 אלף שקלים או מאסר נוסף אם לא ישולם את הקנס.

כתב האישום בו הודה ויז'ניצר הוא חלק מפרשת 618, אשר מכונה "פרשת נתיבי ישראל" – פרשת שחיתות רחבת היקף שנחקרה בעיקרה ע"י חוקרי יחידת יאל"כ של להב 433 ובה הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלושה עשר כתבי אישום שונים. הציר המרכזי של הפרשה סובב סביב עבירות שחיתות שבוצעו בחברה הממשלתית במשך כעשור, על ידי מנהלים ועובדים בה, וכן על ידי ספקים חיצוניים בהם מנהלי פרויקטים, קבלנים ונותני שירות אחרים.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק מרום

_________________________________________________

עו"ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות