אישום: צילם ופרסם תמונות של שוטרות מג"ב בירושלים

איבראהים באדר נאשם כי תיעד והפיץ ברשת הטיקטוק את הסרטונים שגרפו אלפי צפיות. מיוחסות לו עבירות של הטרדה מינית והתנכלות: "השפיל ופגע בפרטיות הנשים"
גילי סיוון-כהן |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד איבראהים באדר, תושב ירושלים, בן 20, זאת לאחר שצילם ופרסם סרטונים של שוטרות מג"ב שגרפו אלפי צפיות. בפרקליטות ציינו כי התיעוד והפצתו גרמו לנשים לתחושת השפלה ולפגיעה בפרטיותן.

על פי כתב האישום, במהלך חודש מאי 2021, העלה הנאשם לחשבון עשרה סרטונים שצילם המתעדים שוטרות מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, בתוכם מספר סרטונים המתמקדים בגופן של השוטרות וזאת מבלי שהשוטרות הסכימו לצילום הסרטונים או לפרסומם. לסרטונים נחשפו משתמשים רבים ברשת הטיקטוק.

בין השאר פרסם הנאשם סרטון ברשת הטיקטוק בו צילם שוטרת מג"ב כאשר הסרטון מתמקד ברגליה, כרקע לסרטון הוסיף הנאשם קולות של יללת חתול. הסרטון הציג את פניה של השוטרת באופן המאפשר את זיהויה. בסרטון צפו 561 משתמשים.

באותו היום, נטען עוד באישום, פרסם הנאשם סרטון נוסף, המתמקד ברגליהן של שתי שוטרות מג"ב בעיר העתיקה. כרקע לסרטון, הוסיף הנאשם שיר בשפה הערבית שתרגומו: "חתולה וחתול והוא קורא לה חתלתולה, והוא רודף אחריה מבית לבית ואומר לה תתני לי נשיקה". הסרטון הציג את פניה של אחת השוטרות באופן המאפשר את זיהויה. בסרטון צפו 1,868 משתמשים.

אלפי צפיות ברשת

הנאשם גם פרסם סרטון בו צילם שוטרת מג"ב בעיר העתיקה, כאשר המצלמה מתמקדת בישבנה של השוטרת זמן ממושך. כרקע לסרטון, הוסיף הנאשם שיר בשפה הערבית שתרגומו: "את לקחת את שמחת השנים שלי, ביום שעזבת אותי". הסרטון הציג את פניה של השוטרת באופן המאפשר את זיהויה. בסרטון צפו 337 משתמשים.

כשבוע לאחר מכן, כך נטען, פרסם הנאשם סרטון המתמקד אף הוא בישבנה של שוטרת מג"ב זמן ממושך. כרקע לסרטון הוסיף הנאשם שיר בשפה האנגלית שתרגומו "הוא אוהב אותי והוא נותן לי את כל הכסף שלו…השוגר דאדי". בסרטון צפו 1191 משתמשים.

בסמוך לכך, פרסם הנאשם סרטון נוסף. גם סרטון זה מתמקד בישבנה של שוטרת מג"ב זמן ממושך. כרקע לסרטון הוסיף הנאשם שיר בערבית שתרגומו: "היא אומרת שהיא לא אוהבת להצטלם, שאני לא אצלם אותה כשאנחנו יוצאים, אז למה התקדם הידע, ולמה שיפרו את הטלפון, בכדי לקחת סלפי עם הפנים המאירות שלך". בסרטון צפו 1329 משתמשים.

בכתב האישום שמייחס לנאשם ביצוע עבירות של הטרדה מינית והתנכלות, צוין כי בחלק מהסרטונים ניתן היה לראות את פני השוטרות ולזהותן. פרסום הסרטונים נודע לשוטרות המתועדות בהן, גרם להם תחושת השפלה כנשים וכשוטרות, ופגע בפרטיותן ובשלוות חייהן. "במעשיו המתוארים לעיל פרסם הנאשם תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקדים במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום", נכתב בכתב האישום.

____________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות