32 חודשי מאסר למבצע עבירות מין בילדה בת 8

גדעון לוי הורשע בביהמ"ש המחוזי בי-ם כי ביצע מעשים מגונים בשכנתו בביתה, בזמן שאחיה שהו בחצר הסמוכה. הוא הודה במיוחס לו רק לאחר שהילדה העידה נגדו במהלך המשפט
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, גזר על גדעון לוי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינה בת 8, שלושים ושניים חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 80 אלף שקלים למתלוננת. "בשל חומרתן של עבירות המין, והפגיעה החמורה בגופם ובנפשם של הקורבנות מדיניות הענישה היא חמורה", כתב השופט בגזר הדין. "מטרתה להגן על הציבור מפני עבירות מעין אלה, להרתיע עבריינים פוטנציאלים ולבטא את הסלידה ממעשים אלה, בפרט כשהם נעשים בקטינים".

על פי כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות, לפני כשנתיים הגיעה הקטינה לבית הנאשם, המצוי בשכנות לביתה, יחד עם אחיה הקטנים. שלושת האחים יצאו לחצר ביתו ושיחקו שם. הנאשם לקח כיסא והתיישב בסמוך לקטינה והיא התיישבה על ברכיו. בשלב זה החל לבצע בה מעשים מגונים, הקטינה ביקשה ממנו להפסיק, מספר פעמים, עד שהפסיק. מיד לאחר מכן חזרה הקטינה עם אחיה לביתה.

"ניצל את תמימותה"

במהלך ניהול התיק, העידה הפרקליטות את הקטינה בבית המשפט, ולאחר מכן, הודה הנאשם בכתב האישום והורשע, כאמור, בביצוע מעשים מגונים בקטינה שטרם מלאו לה 16 שנים. בשלב הטיעונים לעונש הדגישה התובעת את חומרת האירוע, את העובדה כי הנאשם ניצל את תמימותה של הקטינה ואת אמון משפחתה.

כמו כן, נטען כי הנאשם הודה בביצוע העבירות רק לאחר שמיעת עדות הקטינה בבית המשפט, שנאלצה להעיד על האירוע הקשה ולתאר אותו בפירוט. על כן ביקשה התובעת לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם בין 32 חודשי מאסר לבין 60 חודשי מאסר בפועל ולגזור עליו 40 חודשי מאסר.

השופט כרמל קבע לבסוף כי, "המתלוננת, חרף גילה הצעיר, העידה על מעשיו של הנאשם. עדותה הייתה ברורה ובהירה. ניתן היה להתרשם כי מדובר בילדה מיוחדת, יוצאת דופן, לחיוב כמובן, והיא העידה בתום לב על דברים כהווייתם… מתסקיר נפגעת העבירה שנערך בעניינה ניתן ללמוד על מידת פגיעה רבה שנגרמה לנפגעת ולמשפחתה. בשל חומרתן של עבירות המין, והפגיעה החמורה בגופם ובנפשם של הקורבנות מדיניות הענישה היא חמורה. מטרתה להגן על הציבור מפני עבירות מעין אלה, להרתיע עבריינים פוטנציאלים ולבטא את הסלידה ממעשים אלה, בפרט כשהם נעשים בקטינים".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רפי כרמל

______________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות