בעל מניות בשטראוס דורש גילוי מסמכים: "נגרם נזק אדיר לחברה"

אורן ראול דה לנגה טוען כי נפלו כשלים חמורים בהתנהלות נושאי משרה בשטראוס שהובילו למחדל גדול וסכנה לציבור ועל כן יש לבחון נקיטת צעדים נגדם
מעיין לביא |
מסיבת העיתונאים של בכירי שטראוס בשבוע שעבר. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרשת הסלמונלה במוצרי שטראוס: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הגיש אורן ראול דה לנגה, בעל מניות בחברת שטראוס, בקשה לגילוי מסמכים. לטענתו נפלו כשלים חמורים בהתנהלות החברה ושל נושאי המשרה בה, שגרמו כבר כעת, ועוד יוסיפו לגרום, נזק אדיר לחברה. לדברי בעל המניות, התנהלות החברה ונושאי המשרה בה הם שהובילו למחדל הגדול ולסכנה לציבור ועל כן עליהם לחשוף את מסמכי החברה כדי לבחון נקיטת צעדים נגדם.

על פי הבקשה, לאחר שבמהלך חודש אפריל 2022 התגלה במוצרי החברה חיידק הסלמונלה, נאלצה החברה לפרסם ריקול לחלק ממוצריה, ריקול שהורחב תוך פרק זמן קצר לכלל המוצרים שיוצרו במפעל החברה בנוף הגליל, שהוא המפעל הגדול של החברה לייצור מוצריה ובו מיוצרים כל מוצרי הממתקים והמאפים של החברה.

פגיעה במוניטין החברה

עוד צוין בבקשה, כי בעקבות ביקורת שערך משרד הבריאות במפעל החברה, נגלתה בפני משרד הבריאות תמונת מצב קשה במיוחד, אשר חייבה את סגירת המפעל למשך שלושה חודשים או לפרק זמן אחר הדרוש לתיקון הליקויים. למותר לציין, כי הריקול וסגירת המפעל הסבו ועודם מסבים נזק כבד ביותר לחברה בכל יום שחולף, וזאת לצד נזקים נוספים והוצאות משמעותיות הנדרשות בין היתר בגין פיצוי לקוחות (לרבות חשיפה לפיצויים הנובעים מתביעות ייצוגיות שהוגשו כנגד החברה), הוצאות ועלויות הנובעות מהצורך של החברה להתמודד עם האירוע המתגלגל מושא הפרשה דנן והפגיעה המשמעותית במוניטין החברה.

הבקשה עצמה מבוססת בראש ובראשונה על העובדה שבעקבות ממצאי הביקורת של משרד הבריאות ביחס למפעל החברה בנוף הגליל, ולאור חומרת המקרה, קיימה החברה מסיבת עיתונאים במסגרתה הודה מנכ״ל שטראוס ישראל, כי לקוח של החברה עדכן אותה מספר פעמים כי מבדיקות מעבדה שנערכו על ידי אותו לקוח עלה כי ישנן חריגות במוצר וליתר דיוק נראה כי הלקוח זיהה הימצאות חיידק הסלמונלה בתוצרת של מפעל החברה.

טענות הלקוח לא נבדקו

"בחברה", כתב בעל המניות לבית המשפט, "לא מצאו לנכון לבחון את טענות אותו לקוח, בוודאי שלא לעומק ועל אחת כמה וכמה לא נקטו בצעדים מתחייבים בשים לב לחומרת הסיכון והיקף תפוצת המוצרים, תוך חריגה בוטה מנהלי החברה, בניגוד לכל התנהלות סבירה ובניגוד למדיניות ניהול הסיכונים שהוגדרה על ידי נושאי המשרה של החברה ואותה הם היו מחויבים ליישם, על מנת להבטיח קיומה של בקרה, פיקוח ומניעה של הכשלים שהביאו לאירועים נשוא בקשת הגילוי".

עוד לדבריו, העובדה שנושאי המשרה בחברה לא פעלו עם קבלת אותו מידע, עומדת בבסיס טענותיו. "נקיטת הפעולות המתאימות על בסיס אותו מידע היתה יכולה למנוע, ולמצער להפחית במידה ניכרת, את הנזקים הניכרים שנגרמו לחברה בפרשה דנן", נכתב בבקשה.

מפעל שטראוס, צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

שיפוץ בניגוד לנהלים

"מנכ״ל שטראוס ישראל", נכתב עוד לבית המשפט, "אישר כי לאחרונה נערך במפעל שיפוץ שלא בהתאם לנחלי החברה, במקביל להימצאות יונים במפעל, שהינן בעלות פוטנציאל ממשי לנשיאת מחלות שונות המועברות בין היתר באמצעות לשלשת היונים. מדובר בהודאת בעל דין ברורה וחד משמעית להתנהלות מפרה, כושלת ובלתי סבירה בחברה המייצרת מזון ונדרשת לרמה הגבוהה ביותר של בטיחות ואחריות והעובדה שמצב דברים זה שבו לא ננקטו פעולות המונעות חדירת יונים למפעל השוקולד הנוזלי של החברה אירוע שמשמעו בין היתר שיתוק פעילות משמעותית ביותר של החברה וסיכון לקוחותיה הינו בלתי נתפס".

בבקשה צוין כי "ההתנהלות הקלוקלת" כאמור לעיל גרמה ־ ותוסיף לגרום – נזקים משמעותיים ביותר לחברה ועל יסוד זה מתבקש ביהמ״ש להורות לחברה למסור לעיון המבקש את כל המידע והמסמכים הרלוונטיים לאירועים נשוא בקשת הגילוי, על מנת שניתן יהא לבחון באופן מושכל האם יש מקום לנקוט בהליך נגזר כנגד עובדים ונושאי המשרה בחברה, לצורך הטבת נזקי החברה.

________________________________________________________________

עורך דין יריב ואקנין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות