השכנים הסתכסכו – לשופטת היה פתרון יצירתי

ביהמ"ש בחיפה דן בתביעות הדדיות שהגישו דיירים של בניין משותף בקריית מוצקין על תקיפה והוצאת דיבה: השופטת מעין צור פסקה לשני הצדדים סכום זהה לפיצוי
גילי סיוון-כהן |
הפיץ עליה כי היא עוסקת בזנות. אילוסטרציה shuterstock
אילוסטרציה shuterstock

פתרון יצירתי ליישוב סכסוכי שכנים: שופטת בית משפט השלום בחיפה, מעין צור, דחתה תביעות הדדיות בין שכנים, בגין כמה אירועים שאירעו על רקע יחסי שכנות עכורים, ומקימים, לטענת הצדדים, אחריות בנזיקין ובלשון הרע. לעמדת השופטת, הפיצויים שחבים הצדדים זה לזה בגין האירוע, הם בסכומים זהים, ולכן דין שתי התביעות להידחות.

השופטת גם לא חייבה בהוצאות אף צד מהצדדים.

הצדדים לתביעה, הינם שכנים בבית משותף בקריית מוצקין. התובע התגורר בקומת קרקע, והנתבעים התגוררו בקומה השנייה.

התובע שימש כיו"ר ועד הבית.

התביעה התייחסת לאירוע שהתרחש ובו הנתבעים שפכו מחלונם חומרי ניקוי על רכושו של התובע.

התובע מסר בתצהירו, כי סייר עם גזברית ועד הבית, והם הבחינו בנזילת מים מצינור השקיה של מערכת המים המשותפת.

הוא ניתק את המערכת והזמין אינסטלטור. למחרת, הגיע האינסטלטור לתקן את הנזילה. הנתבעת הגיעה למקום והחלה לצעוק על האינסטלטור.

התובע, ששמע את הדברים מדירתו, הגיע למקום, והנתבעת גידפה אותו בפניי הנוכחים, לרבות שכנים, במילים: "גנב! אתה גונב מים!", "נעלמים מים מהחצר ויש לך צינור מים מחובר לחצר שלך", "גוזל כסף מקופת הבניין לצרכיו האישיים", "קונה שתילים לחצר הפרטית שלך ומחייב את קופת הבניין ומביא קבלות על הוצאות שונות ומחייב את הקופה!".

בת זוגו, ששמעה את הדברים, יצאה למרפסת, והנתבעת גידפה גם אותה.

התובע עמד מול הנתבעת על מנת להסתיר את שדה ראייתה לכיוון בת זוגו. הנתבעת סטרה לו, ולאחר מכן הזמינה את המשטרה בטענה שקרית כי הוא דחף אותה.

פיצוי שהתקזז

השופטת קבעה כי הנתבעת האשימה את התובע בגניבת מים, וגידפה אותו ואת בת זוגו.

בתגובה דחף אותה התובע עם גופו לשיחים עד שנפלה.

התובע רכן לעברה, הנתבעת הדפה אותו, ובסופו של דבר הופרדו השניים.

"כינויו של התובע 'גנב' בנוכחות אחרים מהווה עוולה של פרסום לשון הרע", נכתב בפסק הדין.

"אין בידי לקבל את טענת הנתבעים, כי מדובר בקללות וגידופים שאינם מהווים, בנסיבות העניין, לשון הרע. אין מדובר במקרה זה בקללה או בגידוף, אלא בייחוס עבירה פלילית של גניבה. גם הטענה שהיו עובדות שתמכו בחשד לגניבת מים על ידי התובע, וכי שכנים אחרים היו שותפים לחשד, אינם פוטרת את הנתבעת מאחריות".

השופטת צור הוסיפה: "מנגד, מעשיו של התובע מהווים עוולה של תקיפה, שני הצדדים לא הוכיחו כי נגרמו להם נזקים, פרט לנזקים לא ממוניים. אומנם נראה כי שיעור הנזק הלא ממוני שגרמה התקיפה עולה על זה שגרמה לשון הרע. ואולם כינויו של התובע "גנב", שהוביל לתקיפה, מהווה קנטור, המצדיק ייחוס אשם תורם לנתבעת שהותקפה, והפחתת הפיצוי בהתאם. בנסיבות העניין, אני סבורה שהפיצויים שחבים הצדדים זה לזה בגין האירוע, הם בסכומים זהים, ולכן דין שתי התביעות להידחות".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מעין צור


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות