7 שנים אחרי: משתתפי חתונת השנאה הורשעו בהסתה לטרור

ביהמ"ש הרשיע 7 מהמשתתפים באירוע בו העלו על נס בריקודים ובשירה את הרצח המזעזע של בני משפחת דוואבשה שנשרפו בביתם בדומא: "הסתה גלויה"
רונן לוי |
הנאשמים ברצח בני משפחת דוואבשה בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, איתן כהן, הרשיע, לאחר ניהול הוכחות, את הנאשמים יקיר אשבל, דניאל פינר, יהוידע סוכי, דב מורל, טל נוה, שמואל פיין וצבי זלטקין, שהשתתפו באירוע שכונה בתקשורת "חתונת השנאה", לאחר שהעלו על נס, בריקודים ובשירה, את רציחת בני משפחת דוואבשה באירוע טרור. נאשם נוסף זוכה מהעבירה שיוחסה לו בכתב האישום. "ופיו המסית של האירוע גלוי לעין כל, מובהק, אינו ניתן להכחשה, ונלמד בין היתר משני המסרים העיקריים המקופלים במעשים – הבעת תמיכה ברצח משפחה חפה מפשע, וקריאה לנקמה בערבים", כתב השופט כהן בהכרעת הדין.

על פי כתב האישום, החתונה התקיימה ב-2015 בה השתתפו מאות אורחים, חלקם מכרים של החשודים העצורים בגין אירוע הטרור נגד בני משפחת דוואבשה שארע מספר חודשים קודם לכן. במהלך החתונה ציינו הנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור, תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה", והנפת כלי נשק ודריכתם.

תיק דומא

הנאשמים הורשעו (כל אחד לפי חלקו) בביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק והפרת הוראה חוקית.

"קראו לנקמה"

שופט בית המשפט השלום, כהן, כתב בהכרעת הדין כי, "מצאתי כי אופיו המסית של האירוע גלוי לעין כל, מובהק, אינו ניתן להכחשה, ונלמד בין היתר משני המסרים העיקריים המקופלים במעשים – הבעת תמיכה ברצח משפחה חפה מפשע, וקריאה לנקמה בערבים. והכל תוך חשיפת המעשים המסיתים לעיני מאות הנוכחים בחתונה חלקם מקרב חבריהם של העצורים בפרשת דומא ותוך שלהובם, ובנסיבות שתוכנו של הפרסום המסית ונסיבות פורסמו, מקימים אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור…".

בית המשפט התייחס לטענת ההגנה לאכיפה בררנית, וציין כי לא מצא שיש לה יסוד ועל כן דחה אותה. "אדרבה", נכתב בהכרעת הדין, "מצאתי ששיקולי המאשימה אינם מוטים כלפי מתרס פוליטי מסוים והא ראייה שרשימות התיקים שבהם הוחלט שלא להגיש כתבי אישום הם משני צדי המתרס הפוליטי. עוד מצאתי שהתיקים נבחנים על פי אמות מידה משפטיות בהתאם למדיניות משפטית עקבית של המאשימה".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן כהן

___________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות