בקשות לייצוגית נגד שטראוס: "הסתירה מידע חשוב מהציבור"

2 תביעות הוגשו עד כה לביהמ"ש והן מוערכות בחצי מיליארד שקלים. בבקשות נטען כי החברה ידעה על הימצאות החיידק במפעל ולא פעלה לעדכן את לקוחותיה
רונן לוי |
מוצרי שטראוס שהוחזרו בשל חשש לסלמונלה. צילום: פלאש 90

לבתי המשפט המחוזי בתל אביב ובירושלים, הוגשו שתי בקשות לתביעות ייצוגיות בסך הכולל של חצי מיליארד שקלים, נגד חברת שטראוס בשל פרשת הסלמונלה במוצריה. על פי הבקשות החברה הסתירה את העובדה שנמצא סלמונלה במוצריה.

בכתב התביעה המפורט, מסתמכים התובעים על כך שהחברה עושה ריקול, החזרה למוצרים שלה, מאז חודש פברואר. בהקשר לכך על פי התובעים כשלה שטראוס בהגנה על בריאות הציבור, בהטעיית הציבור על איכות המוצר שלה ומכירה שלו למרות הידע הראשוני על החשד להימצאות חיידק הסלמונלה. כן צוין בבקשות על אי עמידה בשורה של צווים מדינתיים בתחום ההגנה על הציבור, כישלון שהוביל לנזקים נפשיים כמו חרדה, רגשות שליליים, פגיעה באוטונומיה של התובעים וכן גם נזקים ממוניים עקב המוצרים שנרכשו.

בהקשר לכך, מביאים התובעים מידע על רווחי החברה משוקולד חלב שנאמדים בכ-25 מיליון שקלים בחודשיים באופן יחסי. זאת רק ממכירות טבלות השוקולד ללא קשר לשאר המוצרים בהם הוא מעורב. כן עורכי התובעים תחשיב של חלוקת הרווחים במחיר טבלת שוקולד ומגיעים ל-833 אלף צרכנים שעלולים להיפגע מהסעיפים שהוצגו נגד החברה. כמות הצרכנים הזו מביאה בסופו של דבר על פי התובעים לתובענה ייצוגית של 458 מיליון שקלים.

הילדים – הנפגעים העיקריים

החישוב של התביעה נובע מכך שכל נתבע ניזוק נזקים כוללים של 530 שקלים. 30 שקלים הם הנזק מעצם הקנייה של חבילות השוקולד לנפש ו-500 השקלים הם כתוצאה מאומדן שאר הנזקים הלא ממוניים והפגיעה באוטונומיה שלהם עקב מה שהתובעים מציגים כפעילות הסתרה של החברה אחרי שהיא כבר ידעה על החשד לחיידק. נזק זה קיים גם אם האנשים לא חלו וזאת עקב כלל החרדות והתחושות שנגרמו להם מהמצב.

מפעל שטראוס, צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בתביעה נוספת, נתבעת שטראוס ב-48 מיליון שקלים. בבקשה נטען כי החברה ידעה על התקלה במפעל כבר ב-20 באפריל וכי היא ידעה על הימצאותו של חיידק הסלמונלה שלושה ימים אחר כך, אך דיווחה לציבור רק ב-25 באפריל. לשיטת התובעים, גם הדיווח נעשה "בצורה חלשה", שכן לא נאספו המוצרים מכל המקומות וחלקם אף המשיכו להימכר למרות ההודעה.

"הימנעות זו והכשלים שתוארו גרמו לנזק למאות אלפי צרכנים בדגש על ילדים קטנים שהם הצרכנים המרכזיים של מוצרי השוקולד. כאן מעריך עורך הדין את הנזק מכלל הכשלים של שטראוס לילדים בישראל בכ-48 מיליון שקלים וזאת בכפוף להמשך בירור הנזק בבית המשפט", נכתב בתביעה.

______________________________________________________

עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות